چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ همایش تبیینی امامت و ولایت در تبریز

حوزه/ رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) گفت: سخن گفتن در خصوص ویژگی‌های حضرت زهرا(س) سخت است، ویژگی‌های ایشان برای ما الگو است که از جمله آن باید گفت که این بانوی بزرگوار از جایگاه ولایت و امامت دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، همایش تبیینی امامت و ولایت از منظرحضرت زهرا(س) پنج شنبه شب، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) و با حضور اساتید و بانوان فعال در عرصه‌های علم و فرهنگ در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی در این همایش با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: سخن گفتن در خصوص ویژگی‌های این بانوی بزرگوار سخت است، ویژگی‌های حضرت زهرا(س) برای ما الگو است که از جمله آن باید گفت که این بانوی بزرگوار از جایگاه ولایت و امامت دفاع کردند.

وی ادامه داد: در رابطه با فضایلی که نسبت به حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت آمده، این فضایل، شاخصه‌ها و ویژگی‌ها در حق هیچ یک از صحابه حتی در حق شخص حضرت علی(ع) هم وارد نشده است.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به حدیث "إنما فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یؤْذِینِی ما آذَاهَا، فاطمه پاره وجود من است، هرآنچه فاطمه را اذیت کند من را اذیت کرده است"، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات عبارت «بَضْعَةٌ مِنِّی» را پاره تن تعبیر کرده‌اند، گرچه تن رسول اکرم(ص) هم شرافتی دارد که بالاتر و والاتر از تن انبیاء و ملائکه است، اما تعبیر «بَضْعَةٌ مِنِّی» به معنای پاره وجود است.

وی ادامه داد: آقای آلوسی متوفای از علمای اهل سنت که او را سلفی العقیده نامیده‌اند، به صراحت می‌گوید: "کلمه بضعیه‌ای که در حدیث پیامبر اکرم(ص) آمده است، موضوع بضعیت و پاره وجود رسول گرامی اسلام، بودن جایگاهی است که دست بشر از رسیدن به آن عاجز است. (إذ البضعیة من روح الوجود وسید کل موجود لا أراها تقابل بشئ؟ پاره وجود کسی که روح عالم وجود و سید تمام خلایق است، آیا ایشان قابل مقایسه با کسی هستند؟).

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: نکته دیگری که قابل توجه است و نیاز به اهتمام و دقت دارد، این است که آیا این فضایلی که پیامبر اکرم(ص) برای حضرت فاطمه(س) نقل می‌کنند، به خاطر رابطه ابوت و بنوت است!؟

وی ادامه داد: اگر چنین نیست، شاید به خاطر این است که این فضایل پیامی دارد، این فضایل برای مسائلی است که در آینده حجت برای همگان تمام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی ادامه داد: این فضایل بی‌نظیری که برای حضرت زهرا(س) نقل می‌شود که حتی برای امام علی(ع) هم نقل نشده، اولین پیامش این است که بعد از پیامبر اکرم(ص) که جامعه اسلامی از مسیر رسالت منحرف می‌شود و از خلیفه به حق و منصوب رسول گرامی اسلام، رویگردان می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha