یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طز

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: باید همگان از اتفاقات و خروش فاطمی بعد از رحلت پیامبر(ص) درس عبرت بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی امشب در مراسم عزاداری پرسنل نیروی انتظامی به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: باید همگان از اتفاقات و خروش فاطمی بعد از رحلت پیامبر(ص) درس عبرت بگیریم.

امام جمعه کاشان، افزود: حتی اگر فرشتگان خدا در زمین مأموریتی داشته باشند، ابتدا از پیامبر(ص) خدا اجازه می‌گیرند و بعد مأموریت خود را انجام می‌دهند، که نمونه آن فرشتگانی بودند که برای عذاب قوم لوط در زمین از حضرت ابراهیم(ع) اذن گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در مقابل دستگاه با عظمت خداوند و پیامبر(ص)، متکبری به نام ابلیس وجود دارد که شش هزار سال مشغول عبادت بوده است، یادآور شد: گناه ابلیس علاوه بر اعتقادی، اخلاقی نیز بود، به طوری که هیچ زمان زیر بار اعتقاد خلیفه خدا نرفت.

امام جمعه کاشان، با اشاره به واقعه غدیر، خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر با نازل شدن آیه (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ) به پیامبر اکرم (ص)، ولایت علی ابن ابی طالب(ع) ابلاغ شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: بعد از غدیر، ۳۵ نفر کنار خانه خدا با هم عهد بستند که اجازه ندهند ولایت به حضرت علی(ع) برسد.

وی به بصیرت مردم و خبرگان رهبری در جایگزینی امام راحل بعد از رحلت ایشان اشاره کرد گفت: کسی بیهوده نمی‌تواند ولایت الهیه را بر عهده بگیرد.

وی یادآور شد: با بصیرت ملت ایران و مجلس خبرگان رهبری با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از رحلت حضرت امام(ره)، جانشین ایشان را با رأی قاطع مشخص کردند.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید افتخار کنند که فرمانده شان نایب امام زمان(عج) است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha