یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طرح ولایت طلاب خواهر

مسئول اجرایی طرح ولایت طلاب اصفهان گفت: عدم توجه به هویت طلبگی یکی از دلایل اصلی کم فروغ شدن انگیزه طلاب است و حضور در طرح ولایت می تواند این هویت را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین صفایی عصر امروز در نشست تبیین ضرورت تربیت مدرس طرح ولایت که به همت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: طرح ولایت شامل ۶جلد کتاب است که تحت عنوان یک دوره اعتقادی ناظر به دو مطلب مهم بوده، تعریف و نگاشته شده است.

وی افزود: نخستین فلسفه تعریف طرح ولایت این است که نسبت به شبهات و نیازهای روز مسلط شویم چرا که هدف طرح ولایت مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن است. دومین نکته حائز اهمیت در دوره طرح ولایت این است که این دوره منظومه وار است بدین معنی که هرکس وارد دوره طرح ولایت می‌شود متوجه شده که اجزای اسلام با هم ارتباط دقیق داشته و این گسستگی ذهنی جوانان مرتفع می‌شود.

مسئول اجرایی طرح ولایت طلاب اصفهان ابراز کرد: با شرکت در دوره طرح ولایت ویژه طلاب توانایی و مهارت پاسخ بسیاری از شبهات را دریافتم و در حقیقت متوجه انگیزه‌ طلبگی شدم و به تعبیری فلسفه هویت طلبگی در این دوره تقویت می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسترهایی در حال آماده شدن است که طلاب و روحانیون در مدارس و دانشگاه ها حضور پیدا کنند که شرکت در طرح ولایت لازمه این حضور است، چرا که برای اجرای طرح ولایت نیازمند اساتید ممهز و مجهز بوده و کسی جز روحانیت شایسته آن نیست.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: امروز با ورود دانشجویان به طرح ولایت در دانشگاه ها شاهد برکات معنوی زیادی هستیم که منشاء تحولات و تغییرات شگرف اعتقادی در بین جوانان شده است.

وی عنوان کرد: معتقدم که عدم توجه به هویت طلبگی یکی از دلایل اصلی کم فروغ شدن انگیزه طلاب در حوزه های علمیه است، حضور در طرح ولایت طلاب می تواند راهگشا این امر و تقویت هویت طلبگی در ذهن طلاب شود.

مسئول اجرایی طرح ولایت طلاب اصفهان اظهار کرد: امروز درصدد فراهم کردن فضای تدریس برای روحانیون و فضلای درس خارج حوزه علمیه اصفهان در دانشگاه ها هستیم که این امر باعث هویت‌سازی طلاب می شود، اجرای طرح ولایت در دانشگاه ها باعث به کارگیری اساتید فلسفه و حوزه علمیه در این رشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha