شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حکمتی نیک

حوزه/ امام جمعه موقت یاسوج گفت: اختلافات آمریکا با ایران تنها مربوط به یک سلیقه سیاسی خاص نیست، جمهوری خواه و دموکرات، ترامپ و بایدن با ایران دشمنی می‌کنند، چرا که آنها حافظ منافع صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، اظهار داشت: اگر مسجدی در منطقه‌ای باشد و همسایگان مسجد اهل نماز و مسجد نباشند، در روز قیامت مسجد شاکی آنها خواهد شد، همچنین اگر قرآنی در خانه باشد و انسان آن را نخواند و گرد و غبار روی کلام الهی بگیرد و انسان با قرآن انس نگیرد، قرآن در روز قیامت شاکی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک در ادامه با تبریک روز راهداری، گفت: آنها در طول سال وظیفه سنگین خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند، کار آنها در فصل زمستان بیشتر است و بازگشایی راه‌های روستایی نیز کار آنها را سخت کرده که از خدمات آنها قدردانی می‌کنیم.

وی به ۲۵ آذر روز پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت: کشوری که تولید علم داشته باشد، در دل نظام‌های مستبد و استکباری عالم هضم نخواهد شد، بنابراین اگر هر جامعه‌ای جایگاه علمی داشته باشد، هرگز از بین نخواهد رفت.

وی بیان کرد: یکی از نگرانی‌های کنونی دشمنان این است که کشور ایران اسلامی جایگاه علمی خود را در جهان پیدا کرده که باید از همه محققین و پژوهشگران کشور به علت این دستاورد قدردانی کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج، با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح، بانی وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار تبیین‌گر رابطه میان حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک تصریح کرد: از موضوعات مهمی که هر مسلمان باید با آن آشنایی داشته باشد، دشمن شناسی است، در اعلامیه‌ها، بیانیه‌ها، سخنان و صحیفه حضرت امام(ره)، دشمن اصلی ما در هر دوره و زمان آمریکا قلمداد شده است.

وی افزود: حضرت امام(ره) فرمودند، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، مشکلات ما از آمریکا است، در ادبیات رهبر معظم انقلاب نیز آمده است که، نباید از دشمنی‌ها و نقشه‌های آمریکا غافل شویم.

امام جمعه موقت یاسوج، در خصوص دشمنی‌های آمریکا، گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی دیرینه بوده و مربوط به یک زمان خاص نیست، دشمنی آمریکا با ما همیشگی است، ماهیت نظام سلطه استکباری نیز همین است، خوی آمریکا، خوی استکباری است و آنها در ۱۰۰ سال اخیر همواره در حال جنگ با این ملت بوده‌اند.

وی اختلاف آمریکا با ایران را اختلاف راهبردی ذکر کرد و یادآور شد: اختلافات آمریکا با ایران تنها مربوط به یک سلیقه سیاسی خاص نیست، جمهوری خواه و دموکرات، ترامپ و بایدن با ایران دشمنی می‌کنند، چرا که آنها حافظ منافع صهیونیست‌ها هستند.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک اظهار داشت: دشمنی آنها با ما در همه موضوعات است و مربوط به یک موضوع خاص مثل هسته‌ای نیست، آنها حقوق بشر، حقوق زن و مسائل دیگر را بهانه می‌کنند، البته یکی از بهانه‌های همیشگی آنها اسرائیل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha