شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درخشان / امام جمعه موقت میناب

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: در وحدت واقعی باید محور داشته باشیم و موضوع ولایت باید محور وحدت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه موقت میناب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: اگر امروز مشکل خانوادگی در خانواده‌ها وجود دارد، بخاطر دوری از سیره فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: اگر مسلمین جهان حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار می‌دادند، در عالم این همه مشکلات نبود.

حجت الاسلام درخشان با بیان اینکه امروز خیلی از اختلافات خانوادگی و طلاق نشأت گرفته از توقعات بی جاست، گفت: اگر دیدگاه‌ها در جامعه اصلاح شود، خیلی از مشکلات خانوادگی نیز حل خواهد شد.

وی به شب یلدا اشاره کرد و یادآور شد: شب یلدا از شب‌های سنتی است که اگر رنگ و بوی خدایی دین پیدا کند و دستور دین مقدس اسلام و صله ارحام انجام شود، مورد تأکید اسلام و ارزشمند است.

حجت الاسلام درخشان خاطرنشان کرد: در شب یلدای خدایی قصه‌های قرآنی، ارزش‌های الهی و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای امنیت و مدافع حرم را بیان کنیم.

وی به روز تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش خیلی مهم است، چرا که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور پژوهش می‌تواند رهگشای باشد و مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف را حل کند.

امام جمعه موقت میناب اظهار داشت: فرزندان خود را تشویق کنیم و کارهای فکری و ذهنی آنان را مدنظر قرار دهید، تا زمینه ساز کارهای پژوهشی باشد.

وی با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، یادآور شد: در وحدت واقعی باید محور داشته باشیم و لذا موضوع ولایت باید محور وحدت شود.

حجت الاسلام درخشان اضافه کرد: در حوزه و دانشگاه وقتی وحدت به سرانجام می‌رسد که هر دو به تعالی کشور فکر کنند و باید محور وحدت آنان ولایت مقام معظم رهبری باشد.

وی گفت: لازم است تا وحدت حوزه و دانشگاه جدی گرفته شود، زیرا از وحدت آنان اقتدار ملی بوجود می‌آید و آمریکا از ایران قوی و پیشرفته و منسجم می‌ترسد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha