یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین معارفه امام جمعه جدید عالیشهر

حوزه/ امام‌جمعه موقت شهر بوشهر با بیان اینکه موتور محرکه و پیشران نظام وحدت بین حوزه و دانشگاه است، گفت: همگان باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند، چرا که هدف استکبار تسلط بر ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی است، اما این موضوع در سایه اتحاد و هوشیاری دانشگاه و حوزه محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر، در خطبه‌های‌نماز جمعه امروز با بیان اینکه موتور محرکه و پیشران نظام، وحدت بین حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: همگان باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند، چرا که توطئه و هدف استکبار تسلط بر ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی است که بدون شک این موضوع در سایه اتحاد و هوشیاری دانشگاه و حوزه محقق نخواهد شد.

امام جمعه موقت بوشهر، وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت بیشتر نظام و انقلاب نیز تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گامی بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه هدف اصلی در گام دوم انقلاب، تربیت و ایجاد نیروی مؤمن، جهادی و انقلابی است، عنوان کرد: در این بخش نیز دانشگاه و حوزه تکلیفی مهم و خطیر برعهده دارند.

وی گفت: این روزها دشمن تلاش می‌کند در ارتباط حوزه و دانشگاه اختلال ایجاد کند، که باید با اتحاد مانع تحقق هدف دشمنان شد.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: در این راستا تشکیل کرسی آزاد اندیشی مشترک در دانشگاه و حوزه با هدف تعامل علمی، معرفتی و دانش افزایی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی تأکید کرد: دانشگاه و حوزه باید بسیار هوشیار باشند، زیرا دشمن مشترک آنها در تلاش است برای دانشگاه و حوزه تعریفی جدا از یکدیگر ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha