سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: سنت حسنه ما در شب یلدا دور هم جمع شدن و صله‌رحم است که از ویژگی‌های اسلام است و باید تقویت شود تا جامعه پرنشاط و پرامید داشته باشیم و هدف دشمن محقق نشود، زیرا خستگی و ناامیدی در جامعه‌ اسلامی راه ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه تقویت نگاه توحیدی در شب یلدا مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: شب یلدا نشان دهنده نظم جهان است که انسان باید با دیدن این تغییر فصل‌ها و اتفاقات، به خالق این جهان توجه کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: سنت حسنه ما در این شب دور هم جمع شدن و صله‌رحم است که از ویژگی‌های اسلام است و باید تقویت شود تا جامعه پرنشاط و پرامید داشته باشیم و هدف دشمن محقق نشود، زیرا خستگی و ناامیدی در جامعه‌ اسلامی راه ندارد.

وی با بیان اینکه وحدت یعنی ضرورت جامعه اسلامی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه حاکم باشد، افزود: اگر وحدت حوزه و دانشگاه آنگونه که باید عملیاتی می‌شد، امروز شاهد برخی از این اتفاقات نبودیم، البته اساتید دانشگاه باید جدیت به خرج دهند و دست‌های خشن و پشت پرده که در دانشگاه‌ها خشونت ایجاد می‌کنند را شناسایی کنند و توسط خود دانشجویان مهار شوند.

ذات این نظام و انقلاب رأفت و محبت است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به ۲۷ آذر اشاره کرد و بیان داشت: این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی در سازمان ملل به روز بدون خشونت نامگذاری شده، که این فرهنگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم و کار برای رضای خدا کردن از ویژگی‌های این نظام است، هرچند دشمن می‌خواهد این نظام را بد جلوه دهد اما ویژگی‌های بد در نظام جمهوری اسلامی جای ندارد، بلکه ذات این نظام و انقلاب رأفت و محبت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز حمل‌ونقل گفت: افراد این مجموعه خدمات ناپیدایی دارند، این افراد با سختی و به تنهایی در بیابان‌ها رانندگی می‌کنند تا مایحتاج زندگی مردم را به آن‌ها برسانند که معمولاً زحماتشان دیده نمی‌شود.

وی به آیه ۱۸ سوره سجده اشاره کرد و افزود: قرآن مکرر باور روز حساب و کتاب را در ما تقویت می‌کند و می‌خواهد بیان کند که مومن و فاسد با هم برابر نیستند و فاسد در این روز نتیجه کارهای بد و مومن نتیجه خوبی‌های خود را می‌بینند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha