شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت دیر

حوزه / یکی از ائمه جمعه بوشهر با بیان اینکه در بحث‌های مختلف علمی، دنیا مدیون مسلمانان است، گفت: پژوهش یکی از مسائل مهم است و مواردی مثل آمار، پژوهش‌های صحیح و تحقیقات پایه اصلی پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر، در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از دستاوردهای تقوا در جامعه، سلامتی و امنیت است، اظهار داشت: در دو سه سال اخیر سلامتی جامعه جهانی، خصوصاً در کشور ما بخاطر ویروس منحوس کرونا به خطر افتاد که با تلاش و مجاهدت و مبارزه‌ای که در کشور اسلامی ما شد، نعمت سلامتی به مردم برگشت.

امام جمعه موقت دیر به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی ما باعث شد، امنیت مقداری دچار مشکل شود، البته دشمنان کور خوانده‌اند و با شکست مواجه شدند، چرا که تقوا و پایبندی مردم به ارزش‌ها و معیارهای اسلامی باعث شکست این توطئه‌ها شد.

وی ادامه داد: امنیت با زحماتی که مسئولین و نیروهای امنیتی کشیدند و برنامه ریزی که شد، با همراهی جامعه متقی و متدین و امت حسینی به کشور بازگشت.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: جامعه بشری هر اندازه در علوم مختلف پیشرفت می‌کند و امکانات و تجهیزات کسب می‌کند، یک هزارم جامعه اسلامی و شیعی نمی‌تواند به اهداف اصیل دست پیدا کند.

امام جمعه موقت دیر ابراز کرد: نخبگان و استعدادهای درخشانی در سایر کشورها هستند، اما یک دفعه در کشورهای مدعی پیشرفت، یک ایرانی به عنوان مخترع یا مبتکر یا مغز متفکری شناخته می‌شود.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه در بحث‌های مختلف علمی، دنیا مدیون مسلمانان است، ادامه داد: تحقیق و پژوهش یکی از مسائل مهم است و مواردی مثل آمار، پژوهش‌های صحیح و تحقیقات پایه اصلی پیشرفت است.

وی بیان داشت: ما شاهد قدرتمندتر شدن ایران قوی هستیم و معمولاً هر هفته شاهد ابتکارات، خلاقیت‌ها و اختراعات فرزندان عزیز و جوان در کنار دانشمندان پرسابقه کشور اسلامی مان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha