چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
شهادت حضرت زهرا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه گفت: حضرت زهرا(س) در طول عمر کوتاه اما بسیار پر برکت خود در حال جهاد بود و خطبه فدک، حضور در خانه مهاجر و انصار و گریه در بیت الاحزان نمونه بارز مبارزات حضرت در برابر ظالمین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، پروین جهانی مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، روز گذشته در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) که در مصلای شهرستان خوی برگزار شد، با بیان اینکه لیلةالقدر حقیقی حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمانید؛ مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةَ القَدرِ، هر کس فاطمه را، آن گونه که سزاوار است، بشناسد، بی تردید شب قدر را درک کرده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که نام فاطمه را بر روی دختر نبی مکرم اسلام(س) گذاشتند، این است که مردم از شناخت حضرت زهرا(س) عاجز و ناتوان هستند و خانه زهرا(س) محل نزول وحی و رفت و آمد جبرئیل بود و خداوند در شأن آن می‌فرماید؛ فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ، در خانه‌هایی که خدا رخصت داده که آنجا رفعت یابد و در آنها ذکر خداوند متعال شود و صبح و شام تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، خاطرنشان کرد: منزل حضرت زهرا(س) دانشگاه انسان سازی است که در آن جا دو معصوم و حضرت زینب کبری(س) تربیت شدند و لذا از این جهت حضرت زهرا(س) برای ما الگو هستند که برای تربیت فرزندان خود سنگ تمام گذاشتند.

وی در ادامه، تعلیم زنان مدینه و پاسخ به مباحث اعتقادی و شرعی را از دیگر شاخصه‌های منزل حضرت زهرا(س) دانست و گفت: دارالحکومه‌ای که رسول خدا ایجاد کرده بود برای اصحاب خاصی مثل سلمان بود و به سوالات زنان مدینه حضرت زهرا(س) جواب می‌دادند.

جهانی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه بین حق و باطل تقابل بوده و ائمه در طول تاریخ در حال جهاد بودند و این مسئله در زیارت نامه‌ها و دعاها نیز مشاهده می‌شود، یادآور شد: حضرت زهرا(س) در طول عمر کوتاه اما بسیار پر برکت خود در حال جهاد بود و خطبه فدک، حضور در خانه مهاجر و انصار و گریه در بیت الاحزان نمونه بارز مبارزات حضرت در برابر ظالمین بود.

وی تصریح کرد: وقتی اهل سقیفه خواستند به عیادت حضرت زهرا(س) بروند و بعد از عیادت به روایت سازی روی بیاورند که دختر پیامبر ما را بخشید، حضرت به شرط حضور ۱۰ زن اجازه دادند تا شاهد ماجرا باشند و در آن جلسه از افراد حاضر سوال کردند که آیا شما این سخن پیامبر را شنیدید که فرمود: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی، انَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیَغضِبُ لِغَضِبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها» گفتند بله شنیدم و حضرت فرمودند؛ بدانید که من از شما ناراضی هستم.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه در پایان گفت: غاصبین خلافت خواستند در تشییع حضرت زهرا(س) جبران کنند و حضرت با هوشیاری تمام وصیت کردند که دفنشان به صورت شبانه باشد و قبرشان نیز از مردم مخفی شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha