پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

حوزه / حجت‌الاسلام رفیعی از برگزاری طرح امین در استان خراسان شمالی با حضور ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز، در نشست با شماری از مبلغان استان، اظهار داشت: برگزاری طرح امین در راستای استفاده از توان روحانیان برای تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان در مدارس است.

وی افزود: طبق سهمیه ابلاغی سازمان تبلیغات کشور باید ۴۰۰ طلبه در طرح امین در مدارس خراسان شمالی فعالیت کنند اما در حال حاضر ۳۰۰ طلبه در این مدارس فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: از تعداد ۳۰۰ طلبه طرح امین ۶۰ طلبه آقا و ۲۴۰ طلبه خانم هستند که در مدارس استان به تربیت دینی دانش آموزان مشغول هستند.

وی ادامه داد: برای اینکه تعداد طلاب طرح امین در استان به حدنصاب ۴۰۰ نفر برسد از ظرفیت ۵۰ طلبه مستقر در روستاها استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ۵۰ طلبه مستقر در روستاها برای اجرای طرح امین در خراسان شمالی با کمبود ۵۰ نفر از طلاب در مدارس استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به شروع فعالیت‌های طرح امین در استان، خاطرنشان کرد: البته متأسفانه شروع فعالیت‌های طلاب طرح امین در استان خراسان شمالی از ابتدای آبان بود؛ چراکه به دلیل عدم همکاری ستاد مرکزی و عدم ابلاغیه امکان اجرای برنامه در استان طی مهرماه فراهم نشده بود.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش متولی اجرای طرح امین در مدارس است، افزود: هر مبلغ طرح امین افزون بر انجام کارهای فرهنگی در سطح مدارس در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی صبحگاه مدارس و برگزاری نماز جماعت مشارکت داشته و با همکاری با معاونین پرورشی مدارس به سؤالات مذهبی و شرعی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

وی اظهار داشت: طرح امین در راستای رشد و تحول بهتر و پاسخگویی بیشتر به نیازهای جامعه به‌ویژه جامعه دانش‌آموزی شکل‌گرفته است؛ چراکه تربیت دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان مملکت از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ارزیابی مبلغان طرح امین به‌صورت مداوم و مستمر انجام می‌گیرد و هر طلبه طرح امین باید ماهانه گزارش عملکرد خود در مدارس را به معاونت تبلیغ استان ارائه دهد و فعالیت این مبلغان در این معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha