پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله حسینی بوشهری از اولین نمایشگاه تخصّصی پژوهش‌های فقهی معاصر

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اشاعه شبهات دینی و عقیدتی فراوان و متنوع در سطح جامعه، حوزه‌های علمیه را ملزم به توجه بیشتر و کاربردی‌تر به مقوله پژوهش نموده است.

حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: پژوهش زیرساخت و شالوده مراکز علمی و فرهنگی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، تأکید کرد: با توجه و اهتمام به مقوله پژوهش می‌توان راه درست را تشخیص داد و در مسیر سرعت قابل قبولی داشت.

ولی با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه نیازمند توجه بیشتر به موضوع پژوهش هستند، گفت: اشاعه شبهات دینی و عقیدتی فراوان و متنوع در سطح جامعه، حوزه‌های علمیه را ملزم به توجه بیشتر و کاربردی‌تر به مقوله پژوهش نموده است، بنابراین طلابی که در حال تحصیل هستند باید با پژوهش به درستی آشنا شوند و در زمینه انجام پژوهش همیشه پیش مقدم باشند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: البته برخی از طلاب وقتی که از آنها درباره پژوهش سئوال می‌شود اینگونه می‌اندیشند که طلاب فقط باید در حوزه مسایل دینی کارهای پژوهشی انجام دهند، که این نگاهی نادرست است، بلکه طلاب باید خارج از پژوهش‌های دینی در عرصه پژوهش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز همواره کوشا باشند تا بر علم آنها افزوده شود.

حجت الاسلام مبارک‌آبادی عنوان کرد: شبهاتی که از سوی دشمنان مطرح و در جامعه اشاعه پیدا می‌کند، شبهاتی ترکیبی هستند که برای جواب دادن به آن باید مبلغ و روحانی با سایر علوم نیز آشنایی داشته باشد، لذا پژوهش خود معنای بسیار وسیعی می‌دهد و تمام حوزه‌ها را در بر می‌گیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اساتید حوزه باید بسترهای لازم برای نهادینه سازی پژوهش در بین طلاب را فراهم کنند و به نوعی مشوق طلاب باشند.

وی تأکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای تشویق هرچه بیشتر طلاب برای ورود به مقوله پژوهش در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار در حال انجام است و امیدواریم که این برنامه ریزی‌ها خروجی مناسبی برای ارتقاء بار علمی طلبه‌های این مرکز داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha