سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ارفع

حوزه/ مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی گفت: اگر به امام جامعه اطمینان نکردید، نتیجه آن واقعه فاطمیه می‌شود، هم‌چنان که در فریاد اعتراض حضرت زهرا(س) در زمان غصب خلافت، شک ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع روز گذشته در مراسم سوگواری فاطمیه در امامزاده شاه میرحمزه، با اشاره به اینکه معیت با پیغمبر و ولی خدا، صرف حضور در جوار مطهر نیست، اظهار داشت: معیت با امام منصور، یعنی چه در زمان ظهور حضرت باشیم یا نباشیم، اعتقادا و قلبا منطبق با اعتقادات و اراده قلبی امام زندگی کنیم، بنابراین باید از خدا بخواهید که این معیت را تثبیت نماید، هم چنان که در زیارت عاشورا نیز می‌فرماید "اَنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِی الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ".

وی خاطرنشان کرد: بین قیامت و ظهور امام زمان(عج) اشتراکاتی وجود دارد، یعنی ظهور امام زمان(عج) و حکومت حضرت بسیار شبیه قیامت است، به عنوان مثال یکی از شباهت‌ها این است که هر دو ناگهانی و بی‌خبر رخ می‌دهد و اگر انسان از قبل آماده نباشد، باخته است.

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی، مسیر معیت و اعتقاد به ولی خدا را دشوار عنوان کرد و گفت: همه بیانات و اقدامات رهبر جامعه لزوما خواسته دل و فهم خود رهبر نیست، به عنوان مثال حضرت امیرمومنان(ع)، ۱۶ ماه وقت و نیروی خود را در جنگ صفین صرف کرد ولی در آخر با معاویه به حکمیت راضی شد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به مثال برجام به تفاوت بیانات و منویات رهبر جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در موضوع برجام رهبر معظم انقلاب صریحا این مسئله را نمی‌پذیرفتند و می‌فرمودند پشیمان می‌شوید، چرا که برجام تنها یک سود خواهد داشت و آن این است که یک بار دیگر ملت ایران متوجه می‌شوند نباید به آمریکا اعتماد کنند، اما پس از تصویب، از برجام دفاع می‌کنند چرا که رهبر حکیم، شاکله حکومت را هیچ‌گاه نباید تضعیف کند.

وی با اشاره به اینکه آنجا که بیان رهبر جامعه غیر از منویات آن باشد، یکی از چاله‌های سقوط افراد متوسط به پایین خواهد بود و آنجا که بیان رهبر با فهم جامعه تعارض پیدا کند، شرایط بدتر می‌شود، اظهار داشت: افرادی که تعمدا زیر بار حکم امام جامعه می‌روند در ایستگاه بعدی نیز دچار سقوط می‌شوند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: بنابراین ما در مسئله اطاعت از امام، در شرایط فتنه‌گون هیچ راهی برای عبور سالم از این فتنه‌ها جز اطمینان به امام نداریم.

وی با بیان اینکه دو نکته مهم در پیام رهبر انقلاب در شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی مغفول ماند، گفت: اولین نکته آن بود که فرمودند به جای اینکه به شهید سلیمانی بپردازید، به مکتب امام(ره) بپردازید، چرا که شهید سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت یافتگان اسلام و مکتب امام(ره) بود و دومین نکته نیز فرمودند انتقام سخت بگیریم.

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی، اضافه کرد: اگر به امام جامعه اطمینان نکردید، نتیجه آن واقعه فاطمیه می‌شود، هم‌چنان که در فریاد اعتراض حضرت زهرا(س) در زمان غصب خلافت، شک ایجاد کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha