دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب نقده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ستارزاده گفت: دشمنان به‌شدت عصبانی هستند و بی‌حرمتی عده‌ای حقیر به روحانیت، نشان‌دهنده اوج عصبانیت دشمنان نسبت به تأثیرات ارزشمند این قشر از جامعه ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارزاده در جلسه طلاب و فضلای نقده ای مقیم حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به این که پروردگار عالم با نزول سوره کوثر اندوه‌های دل پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله را زدودند، برخی از تفاسیر در رابطه معانی کوثر را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: مراد از کوثر، حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها است و صدر تا ذیل آیات شریفه سوره کوثر، بر موضوع ادامه نسل رسول‌الله(ص) و وجود نازنین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها تأکید دارد.

وی ضمن اشاره به برکات وجودی زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها، با تأکید بر این که نسل پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله از طریق فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها گسترش‌یافته است، اظهار داشت: نسل میلیونی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و این که هیچ یاد و نامی از دشمنان پیامبر اسلام نیست، نشان‌دهنده عظمت کوثر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان قم به ابعاد معنوی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره و با تأکید بر این که کسی که عظمت معنوی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را درک کند، گویی شب قدر را درک کرده است، اظهار داشت: برکات علمی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها که مصحف آن در اختیار اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ تمام وقایع تاریخ اسلام در آن ثبت و به‌عنوان گنجینه فاخر شناخته می‌شود.

سخنران این نشست ضمن اشاره به بعد تاریخی دوران زندگی کوتاه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و تاریخ درخشان این دوران، اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به‌عنوان یگانه دختر پیامبر اعظم صلی‌الله علی و آله با ورود به جنگ روایت‌ها، پیروز واقعی میدان مبارزه با تحریف سیره نبوی شدند.

وی در تشریح اوضاع بعد از رحلت رسول‌الله(ص) به ادعاهای وصایت و خلافت بعد از نبوت اشاره و با تأکید بر این که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در جنگ روایت‌ها مسئله ولایت را به‌خوبی تبیین نمودند، اظهار داشت: در دوران فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نیز همچون امروز؛ برخی از مؤمنین خسته از جهاد و مبارزه سیاسی و فعالیت فرهنگی و اجتماعی، میدان و عرصه را خالی گذاردند.

اهانت عده ای حقیر به روحانیت نشانه تأثیرات ارزشمند این قشر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارزاده با بیان این که در دوران بعد از رحلت رسول‌الله(ص) برخی از قائدین به بهانه عدم فقدان عرصه میدان‌داری با انتخاب خانه‌نشینی، خود را از رویدادهای اجتماعی دور ساختند، اظهار داشت: منافقین بدترین گروهی هستند که سخت‌ترین ضربات را در راستای پیاده‌سازی اهداف و سیاست‌های دشمنان بر پیکره اسلام و انقلاب وارد نموده‌اند.

وی با تأکید بر این که بعد از رحلت رسول‌الله(ص) برخی از با ورود منفی به روایت‌سازی، مسئله جانشینی و وصایت پیامبر اعظم(ص) را عادی و طبیعی جلوه دادند، اظهار داشت: دشمنان فعال در جنگ روایت‌ها همواره به دنبال عادی‌انگاری اوضاع و شرایط بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله بودند تا در ادامه با فراگیر انگاری، اقلیت خود را در بیشترین سطح نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان قم تصریح کرد: ما طلاب اگر امروز کار فاطمی نکنیم و در جنگ روایت‌ها ورودی قوی نداشته باشیم، دشمنان پیروز جنگ روایت‌ها خواهند بود و تأثیرات مخربی را در اذهان جوانان و فرزندانمان ایجاد خواهند کرد.

وی در ادامه به برخی از مصادیق روایت‌سازی‌های دشمنان در القا سازی میان مخاطبان مختلف اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان از تمام ظرفیت و توان خود برای بهره‌گیری از قالب‌های متنوع روایت‌سازی استفاده نموده و جبهه‌ای چند ۱۰ هزارنفری را برای مقابله با ملت ۸۰ میلیونی ایجاد و با فراگیر انگاری خود را اکثریت جلوه می‌دادند.

سخنران مراسم به حضور فوری زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها در جریان سقیفه و مقابله ایشان در روایت‌سازی‌های غلط اشاره کرد و ابراز داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، به‌خوبی به تفاوت‌های امور اجتماعی و امور الهی اشاره نموده، جانشینی رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله را مقوله‌ای الهی نه مردمی ذکر می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارزاده تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به‌خوبی می‌دانستند که اگر روایت‌سازی نکند، دشمنان در جنگ روایت‌سازی‌ها پیروز میدان تاریخ خواهند بود؛ حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بااقتدار در مقابل تحریف‌ها ایستادگی کردند.

وی با تأکید بر این که موضوع ولایت، امری الهی و مختص اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است، اظهار داشت: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به‌خوبی به شبهات و فتنه‌های تاریخی منافقین پاسخ‌های دقیقی را ارائه و ابطال صلاحیت جانشینی رسول‌الله(ص) توسط غاصبان ولایت را اثبات نمودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان قم با اشاره به این که با شهادت زهرای مرضیه دشمن در جنگ روایت‌سازی‌ها، جایگاه عظیم ولایت الهی را ۲۵ سال خانه‌نشین کردند، تصریح کرد: فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با وصیت به تشییع و تدفین مخفیانه و مخفی بودن قبر شریفشان، سؤالی بزرگ را به‌اندازه گستره تاریخ ایجاد نمودند که مگر چه اتفاقی روی داده بود که قبر ایشان مخفی است؟!.

اهانت عده ای حقیر به روحانیت نشانه تأثیرات ارزشمند این قشر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در ابتدای شکل‌گیری فتنه اخیر کشور، در جنگ روایت‌ها ضعیف عمل نمودیم، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی تنها راهبرد مقابله با ایران مقتدر و قوی را تجزیه سرزمینی و فروپاشی از درون می‌دانند؛ در فتنه اخیر نیروهای حزب کومله، دموکرات و احزاب تجزیه‌طلب پیش از آغاز فتنه، خود را برای ورود نظامی به شهرهای مرزی ایران آماده کرده بودند.

وی با تأکید بر این که دشمن در جنگ روایت‌ها، شناخت مردم و مسئولان را هدف‌گذاری نموده است، خاطرنشان ساخت: روحانیت رسالت مهم و سنگینی را در عرصه جنگ روایت‌ها بر عهده دارند که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به جهاد تبیین و میدان‌داری روحانیت در آن یاد نموده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان قم ضمن اشاره به برنامه‌های کلان و هزینه‌های سنگین دشمنان خدا در ایجاد فساد میان جوامع انسانی به عجز و ناتوانی دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: جنگ شناختی و روایت‌ها مهم‌ترین بستری است که در صورت عدم توجه بدان، ضمن تضعیف بنیه مقاومت ملت، دشمنان به موفقیت‌هایی در تحریف مسیر انقلاب دست خواهند یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستارزاده در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با وجود تمام اشکالات و ضعف‌هایی که وجود دارد، روحانیت موفقیت عمل نموده است؛ دشمنان به‌شدت عصبانی هستند و بی‌حرمتی عده‌ای حقیر به روحانیت، نشان‌دهنده اوج عصبانیت دشمنان نسبت به تأثیرات ارزشمند این قشر از جامعه ایرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha