شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: حضرت زهرا(س) مظهر علم، عرفان، عبادت، کیاست و ولایت پذیری هستند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل شب گذشته در مسجد جامع میانه، حضرت زهرا(س) را مظهر علم، عرفان، عبادت، کیاست و ولایت دانست و اظهار داشت: فصاحت و بلاغت در سخنان ایشان موج می‌زند و همچون پدر بزرگوارشان، پاهای مبارکشان از شدت عبادت، ورم کرده بود.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از فیوضات معنوی معصومین(ع) باید خود را به آنان شبیه کرد، افزود: لازمه این بهره‌مندی، ایجاد ظرفیت، قابلیت و در ظل تربیت خدا قرار گرفتن است، چرا که آنان صاحب تشکیلات بزرگ دین با مقصدی بزرگ هستند و انحراف از آن انحرافی شکننده بوده و بلای بزرگی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، تفکر در کائنات، تمسک به قرآن، پیامبران و ائمه اطهار(ع) را چهار طرق هدایت بشر برشمرد و متذکر شد: معصومین(ع)، هرگز حرفی مخالف قرآن نمی‌زنند و قرآن در کلام آنان، تجلی می‌یابد، قرآن صورت واقعی یک انسان کامل و معصومین، صورت عینی قرآن هستند.

امام جمعه اردبیل، نماز، اعتقاد به مبدا، ایمان به خدا و اجتناب از طاغوت را از پایه‌های اصلی دینداری دانست و یادآور شد: اگر در قلب‌ها، حب ولایت نباشد، هیچکدام از اعمال مقبول نخواهد بود.

وی پل صراط را پل انسانیت توصیف کرد و افزود: برای عبور از این پل، باید اعمالمان را انسانی کنیم، چرا که آخرت ما با اعمال دنیوی آباد می‌شود و هر عملی که ما را از انسانیت دور کند، موجب لغزش ما در پل صراط می‌شود و ایثار، حیا و عفت از مهمترین نشانه‌های انسانیت است که در معصومین به صورت کامل تجلی یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha