یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی مرند گفت: پیرو راه فاطمه شدن و دفاع از ولایت لازمه‌اش این است که جایگاه عظمت ائمه و حضرات را درک کنیم، حتی در زبانحال گویی نیز شأنیت آنها را باید در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام پورتقی رییس سازمان تبلیغات اسلامی مرند روز گذشته در ویژه برنامه شهادت زهرا(س) در محل دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران مرند، با تبیین جایگاه حضرت زهرا(س)، به تفسیر آیات مبارکه سوره کوثر و آیات اولیه سوره دخان پرداخت و اظهار داشت: خدا اطاعت حضرت زهرا(س) را بر همه موجودات واجب کرده، همه هستی تابع ولایت حضرت است.

وی اضافه کرد: نه تنها همه انسان‌ها، بلکه حتی انبیا و ائمه هم لازم است تا از حضرت زهرا(س) تبعیت کنند و این تبعیت ریشه در نور حضرت دارد، که همه نور جهان هستی جرقه‌ای از نور حضرت زهراست.

حجت الاسلام پورتقی ادامه داد: از معصومین علیهم السلام روایت شده که مادرمان زهرا حجت خداست، بنابراین از این روایت بر می‌آید که حضرت زهرا(س) حجت بر همه انبیا و امامان(ع) است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرند به دو نکته از واقعه مصیبت بار شهادت و بستری شدن حضرت زهرا(س) بعد از فراق پدر اشاره کرد و گفت: اولین دردی که حضرت را از پا درآورد، فقدان پیامبر(ص) و بسته بودن باب وحی بود و دومین مصیبت ظلم به وصی و شکستن حرمت وصی بود.

وی یادآور شد: جهنمی و بهشتی شدن مردان و زنان باهم ارتباط دارند و باید جبران کننده نقایص و کاستی‌های دینی و ایمانی هم باشند، پیرو راه فاطمه شدن و دفاع از ولایت لازمه‌اش این است که جایگاه عظمت ائمه و حضرات را درک کنیم، حتی در زبانحال گویی نیز شأنیت آنها را باید در نظر گرفت.

پیرو راه فاطمه(س) شدن لازمه‌اش درک جایگاه ائمه و معصومین‌ علیهم السلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha