دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1062020
۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: ۹ دی ماه روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت است که مردم به برکت انقلاب اسلامی با بصیرت و عمل به نکات آیات قرآن ۹ دی را شکل دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به مومنان می‌فرماید: دشمنان من و خود را به عنوان دوست خود ندانید و رابطه عاطفی با آن‌ها برقرار نکنید، زیرا که آن‌ها شما، قرآن و انقلاب شما را قبول ندارند و همانگونه که پیامبر را از مکه بیرون کردند، امروز نیز قصد دارند شما را از مدار حق بیرون کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اما همانطور که پیامبر به مکه بازگشت، شما نیز به حق خود باز می‌گردید هرچند ممکن است در این بین فتنه‌هایی نیز وجود داشته باشد، اما ظرفیت‌های خوبی مانند همین تشییع شهدا نیز وجود دارد، پس نباید ترسید.

وی ادامه داد: پس اگر پرچم حق را برای خدا بلند کردید و قصد پیروزی و موفقیت دارید، در خفا و آشکارا با دشمن قرار مگذارید هرچند برخی از مسئولان در خفا با دشمن نشستند تا به اهداف خود برسند و پای آمریکا را به کشور باز کنند، اما به موفقیت نرسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: ۹ دی ماه، روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت است که مردم به برکت انقلاب اسلامی با بصیرت و عمل به نکات همین آیات قرآن ۹ دی را شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد حال و هوای معنوی را از جوانان بگیرد، توضیح داد: در این روزها مردم با تشییع شهدا و به قول برخی‌ها چند تکه استخوان، البته استخوان‌های مبارک که معجزه می‌کنند، غوغا به پا کردند و هنوز عکس‌های این مراسمات در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

مسئولان فرهنگی فضا را برای دشمن خالی نکنند

امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولان دانشگاه‌ها و متولیان فرهنگ عمومی نباید این اجازه را به دشمن بدهند و فضا را برای او خالی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: راه شهید سلیمانی به عنوان مکتب معرفی شد، که ایمان قوی، معرفت دینی، محبت، باور، صلابت و شجاعت، دشمن‌شناسی، اعتماد به پیروزی، جهاد متخصصانه، اخلاص، امید، توکل، ولی محوری، تلاش برای عاقبت‌بخیری و ثبات قدم و استقامت از اصول مهم و اولیه مکتب شهید سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آیت‌الله مصباح با درک درست از مسائل، راهنمای درست برای حوزه و جوانان بود و با اطلاعات کامل و جامع، مرزبان خوبی از اعتقادات بود، البته خیلی‌ها تحمل این بزرگوار را نداشتند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha