شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره های کشور بوده و داوران این جشنواره کشوری می باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، اسد بابایی مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با محوریت جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب کشور گفت: این جشنواره بی شک یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که ذیل نظر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران کشوری به نام برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان انتشار آثار ارسالی به جشنواره از اول آذر ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ و زمان ارسال آثار نیز تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: هر فرد می‌تواند سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره بفرستد و آثار ارسالی باید در یکی از رسانه‌های دارای مجوز از سوی معاونت مطبوعات منتشر شده باشد و رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن داخلی ادارات حق شرکت در جشنواره را ندارند.

وی گفت: تا این لحظه تعداد ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که ۳۰ اثر از اردبیل، ۲۰ اثر از آذربایجان غربی، ۵۰ اثر از آذربایجان شرقی و ۵۰ اثر از زنجان بوده است.

بابایی افزود: قالب گزارش با ۴۵ مورد بیشترین سهم از آثار ارسالی را داشته و یادداشت و سرمقاله با ۲۷ مود و تیتر با ۲۶ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند. و قالب چندرسانه‌ای و کاریکاتور نیز دارای کمترین سهم بوده‌اند.

وی افزود: طی مکاتبه خانه مطبوعات استان با اداره مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های کشور مقرر شده تا کارگاه سوژه یابی و تیتر زنی همزمان با جشنواره برگزار شود. یکی از امتیازات این جشنواره نیز برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از ظرفیت‌های استان و به خصوص مجتمع مس سونگون برای برندگان سایر استان‌ها خواهد بود.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ دی ماه سال جاری را در محورها و قالب‌های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha