شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز در ارتباط با جامعه و خصوصا نسل جوان باید با اخلاق خوش رفتار کنیم، گفت: یکی از جذبه‌های شهید سلیمانی رفتار مبتنی بر "رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" بود و لذا ضروری است در جلساتی که با دانش‌آموزان و نسل جوان دارید، با خوش اخلاقی، آنها را جذب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد، با بیان اینکه عمار با وجود سن بالا، اما باز هم در رکاب حضرت امیر(ع) شمشیر می‌زد، اظهار داشت: در اسلام تا آخرین نفس باید در میدان خدمت به اسلام و نظام اسلامی حضور داشته باشیم و احساس خستگی و پیری در این راه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد اما در میدان خدمت‌رسانی این مسئله بی‌معنا است، گفت: اگر این جمع امروز در عرصه خدمت رسانی حضور پیدا نمی‌کرد، مشکلی پیدا نمی‌آمد، چرا که شما وظایف خود را در گذشته انجام داده‌اید، اما این حضور شما و احساس مسئولیتی که داشته‌اید قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امروز باید خاطراتی که از امثال شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس دارید را به نسل جدید منتقل کنید، یادآور شد: مالک اشتر در جنگ صفین با وجود آنکه در یک قدمی معاویه بود و می‌دانست که با شمشیر خود می‌تواند جریان تاریخ را عوض و چشم فتنه را کور کند، اما به دستور حضرت امیر(ع) بازگشت.

وی افزود: مالک، گوش دادن به حرف ولی و ولایت پذیری را واجب‌تر از جریان تاریخی می‌دانست و لذا از مسیر خود بازگشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) مبنی بر اینکه اگر فردی یکی از این سه ویژگی را داشته باشد، بهشت بر او واجب می‌شود، گفت: انفاق، خوش اخلاقی و انصاف سه ویژگی است که با داشتن یکی از آنها بهشت بر انسان واجب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در ارتباط با جامعه و خصوصا نسل جوان باید با اخلاق خوش رفتار کنیم، یادآور شد: یکی از جذبه‌های شهید سلیمانی رفتار مبتنی بر "رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" بود و لذا ضروری است که در جلساتی که با دانش‌آموزان و نسل جوان دارید، با خوش اخلاقی، آنها را جذب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر لزوم خوش اخلاقی و لبخند زدن در ارتباط با نسل جوان، اظهار داشت: لازم است به این نکته توجه شود که تا حرف خود را به نسل جوان نرسانده باشید، نمی‌توان کسی را مواخذه کرد.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر ثابت کرد که باید با نسل جوان خیلی پیش از این به گفت‌وگو می‌پرداختیم، گفت: جوانی که دفاع مقدس و حضرت امام(ره) را ندیده، لازم است تا برای او واقعیت‌ها را تبیین کنیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه دشمن اذهان جامعه در اختیار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در کنار برخی نقاط ضعف و انحرافاتی که گاها شاهد آن هستیم، دستاوردهای خوبی را در این ۴۰ سال به دست آورده‌ایم، اما به لحاظ برجسته شدن نقاط ضعف توسط دشمن آن طور که باید این دستاوردها دیده نمی‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha