دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت سومین سال شهادت سردار سلیمانی در خوی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: در عصری که سیاستمداران و مدیریت کنندگان جهان اعلام می کردند، دین به تاریخ پیوسته است و آخرین میخ ها را بر تابوت دین می زدند و اصلا تصور نمی کردند حکومتی بر پایه دین و معنویت اتفاق بیفتد، انقلاب اسلامی قد علم کرد و دوباره ادبیات دینی و مقاومت استضعاف در برابر استکبار را وارد سیاست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای کنونی تحولات چنان با سرعت اتفاق می افتد که در تاریخ سابقه نداشته است و این مسئله برخی متخصصین را به حیرت وا داشته است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی از جمله رویدادهایی بود که دنیا را در عصری که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، در حیرت گذاشت، و ادبیات دینی و مقاومت را با فکر مسیحیای امام امت وارد ادبیات سیاسی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: آمریکا در ۲۵۰ سال گذشته به تمدنی دست یافت که در نوع خود بی نظیر بود به گونه ای که در برخی برهه ها یک چهارم تولید ناخالصی دنیا را تولید می کرد و در تولید تجهیزات نظامی در بالاترین رتبه قرار داشت.

آمریکا ۹۰ میلیون سرخ پوست کشورش را قتل عام کرد

وی افزود: آمریکا برای استیلا به منطقه تحت حکومت خود ۹۰ میلیون سرخ پوست را قتل عام کرد و در طول ۲۵۰ سال، ۲۳۰ سالش را در جنگ بود و هیچ دادگاهی تاکنون نتوانسته آمریکا را محاکمه کند که با چه منطقی دست به این جنایات زده است و از طرفی این کشور در راس تمام مدعیان نشسته و دم از آزادی و دفاع از حقوق بشر می زند.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: در تمام قاره های جهان هر کجا فتنه ای رخ داده است پای آمریکا در میان بود و این نشان می دهد این کشور برای چپاول دنیا برنامه ریزی و طراحی می کند و از سوی دیگر زمانی که انقلاب اسلامی طلوع کرد، شوروی نصف دنیا را مدیریت می کرد و اوج قدرت آن ها بود و تا بیخ گوش آمریکا رسیده بودندد و ایالت متحده برای مقابله با نظام کمونیستی ۳ پیمان، ناتو، سنتو و سیتو را برای جلوگیری از حرکت شوروی منعقد کرد.

ایران سپر و حافظ منافع آمریکا در منطقه بود

وی گفت: آمریکا پیمان سنتو را در غرب آسیا با مرکزیت ایران ایجاد کرد تا به دنیا اعلام کند که این کشور ها هم پیمانان من هستند و از ایران به عنوان سپر در برابر تهدیدات خود استفاده می کرد و اگر می بینیم در دوران پهلوی آمریکا ارتش ایران را تجهیز می کند برای این است که در جنگ ها از آن استفاده کند و لذا در جنگ ویتنام سوخت هواپیماهای آمریکا را ایران می داد، در درگیری های شرق آسیا هواپیما در اختیار ایالت متحده می گذاشت و در کشور عمان مردم وقتی علیه حکومت آن قیام کردند، نیروهای نظامی کشورما را برای سرکوب مردم این کشور بردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که آمریکا پیمان " سیتو" را در شرق آسیا برای تثبیت قدرت خود و جلوگیری از نفوذ شوروی ایجاد کرد، افزود: آمریکا بسیاری از کشورهای دنیا را به نیروی نیابتی خود تبدیل کرده بود و در این راستا نیروهای آن ها را تجهیز می کرد.

وی تصریح کرد: کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا ایران را جزیره ثبات معرفی می کند و ایالت متحده آمریکا بازی را به گونه ای طراحی کرده بود که ایران به قدرتمندترین کشور مدافع منافع آمریکا در منطقه تبدیل شود و به همین دلیل نیز حضور " CIA" در ایران پررنگ بود و شاه ایران هر زمان می خواست کاری کند حتما باید با آمریکایی ها هماهنگ می شد.

حکومت پهلوی فاقد هویت بود

حجت الاسلام امامی با بیان این که در طول ۲۵۰۰ ساله حکومت شاهنشاهی در ایران هیچ حکومتی به جز پهلوی با قدرت خارجی روی کار نیامده بودند، گفت: پهلوی فاقد هر گونه هویت بود و لذا برای هویت دادن به خود در خارج خودشان را به آمریکا وابسته کردند و در داخل هم خواستند خود را منسوب به هخامنشیان کنند و لذا به همین دلیل هم سعی می کردند پادشاهی ۲۵۰۰ ساله را مطرح کنند.

وی با تاکید بر این که آمریکا قبل از انقلاب به ایران به عنوان جزیره ثبات نگاه می کرد، ادامه داد: چارلز کورزمن استاد جامعه شناس آمریکایی چند سال قبل کتابی تحت عنوان " انقلاب تصور ناپذیر در ایران" نوشته است، و در این کتاب توضیح می دهد که صد روز قبل از انقلاب هیچ کس اعم از تحلیل گران آمریکایی و برخی نظریه پردازان ایرانی نظیر بازرگان تصور نمی کرد در ایران انقلاب بیفتد و رسمی ترین تحلیل آمریکایی ها این بود که شاه تا ده سال دیگر هم دوام خواهد آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید دارند که باید اسناد لانه جاسوسی در دانشگاه ها تدریس شود و در آن اسناد به مشهود می توان دید که آمریکایی ها چگونه نیرو تربیت کرده و آن ها در دست خود نگه داشته بودند و بر اساس همان اطلاعات خود تصور می کردند شاه تا ده سال دیگر نیز حکومت خواهد کرد.

وی افزود: در عصری که سیاستمداران و مدیریت کنندگان جهان اعلام می کردند، دین به تاریخ پیوسته است و آخرین میخ ها را بر تابوت دین می زدند و اصلا تصور نمی کردند حکومتی بر پایه دین و معنویت اتفاق بیفتد، انقلاب اسلامی قد علم کرد و دوباره ادبیات دینی و مقاومت استضعاف در برابر استکبار را وارد سیاست کرد.

در مکتب امام خمینی، الله همه کاره است

حجت الاسلام امامی عنوان داشت: در ادبیات سیاسی امام خمینی (ره) خداوند همه کاره است و لذا همه پیروزی ها برای امت اسلامی از سوی خداوند است و می بینیم امام در فتح خرمشهر نیز آن را به پروردگار نسبت می دهند و خداوند بود که خوف و وحشت را در دل دشمنان و آرامش و سکینه را در دل مومنین انداخت و وقتی قران می خواهد تاریخ را روایت کند بر خلاف دیگر تاریخ نویس ها، الله را همه کار می داند.

وی ابراز داشت: در دنیای امروزوجود انقلاب اسلامی مهم ترین امر به معروف و نهی از منکر است و در این مکتب است که سردار سلیمانی ها با دستان خالی و بدون گذراندن دوره های مدرن آموزشی اما با تکیه بر الله تربیت می شوند و دنیا را حیرت قرار می دهند به گونه ای که آمریکا بعد از هزینه ۷ تریلیون دلار در سوریه مجبور می شود این کشور با خفت و خاری ترک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: در مکتب سردار سلیمانی اقوام و مذاهبی مطرح نبود و آن چه که این مکتب بر آن تکیه داشت مبارزه با اشتکبار و جهان خواری است و لذا می بینیم در لشکر مقاومت مسیحی ها هم لبیک یا زینب می گویند.

وی با بیان این که ما باید به همه تحولات به دید مقاومت نگاه کنیم وگرنه در چرخ های استکبار له خواهیم شد، گفت: اسرائیل امروز در آذربایجان سرمایه گذاری کرده و با تربیت تکفیری و وهابیت به دنبال قتل عام مسلمین است و الهام علی اف امروز ابزار صهیونیست ها در این کشور شده است.

حمایت از مستضعفین مهم ترین اولویت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام امامی دفاع از مستضعفین را مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام از روز اول که انقلاب کرد فرمود فلسطین باید آزاد شود علی رغم این که مردم این کشور شیعه نبودند اما چون مبانی امام دفاع از مستضعفین بود حمایت از فلسطین را در سرلوحه کار خود قرار داد و امروز دشمن از گفتمان کفرستیز و نفاق ستیز می ترسد.

وی افزود: معادلات که در انقلاب با آن حرکت می کند به هیچ وجه برای غرب و آمریکا قابل تعریف و هضم نیست و لذا می بینیم در گفتمان انقلاب یک جوان ۱۹ ساله بدون گذارندان دوره های مدیریت اطلاعاتی غربی به جبهه و جنگ می رود و بزرگترین سیستم اطلاعاتی را در جبهه راه اندازی می کند و دنیا را در حیرت فرو می گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: دشمن امروز فهمیده است که برای آموختن و رسیدن به قدرت راه های دیگری نیز وجود دارد که آن ها از آن آگاه نیستند و قرآن می فرماید؛ وَاتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله " و رهبر انقلاب فرمودند که دشمن به ترویج فساد می خواهد از جوانان ایران انتقام بگیرد و پاکی و تقوای جوانان ما موجب شد در برابر تمام استکبار بیاستند و ادبیات توحید و مقاومت را امام وارد سیاست کرد و مکتب شهید سلیمانی از گفتمان امامین انقلاب اخذ شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان در اغتشاشات اخیربا تولید بیش از ۳۰۰ میلیون محتوا، دو سونامی بر علیه ایران راه انداختند و شبکه اینترنشنال به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده بود و دشمن برای راه اندازی یک شبکه ۲۵۰ میلیون دلار هزینه می کند و بی بی سی انگلیسی در هر ماه حدود ۱۱ پوند برای حق پخش از شهروندان خود پول می گیرد اما یازده سال است به صورت رایگان برای شهروندان ایرانی برنامه تولید پخش می کند تا به اهداف خود در جهت ایجاد جنگ داخلی در ایران برسد.

حجت الاسلام امامی بازی سازی، تولید نرم افزار، راه اندازی فیک نیوزها، مجهز کردن هرزه خبرنگارها را از دیگر ابزار دشمنان در این جنگ عنوان کرد و گفت: امروز نزاع دنیا، جنگ استضعاف و استکبار است و آمریکا برای حفظ تفکر و مکتب غربی به دنبال از بین بردن تفکر و مکتب جمهوری اسلامی است که می تواند در برابر استکبار قد علم کند و لذا به این دلیل معتقد است باید به ریشه های اسلامیت و ایرانیت حمله کند و حجاب و .... بهانه ای بیش نیست.

آمریکا مشرف به موت است

وی تاکید کرد: امروز آمریکا خود را مشرف به موت می داند در غرب نیز در این مورد کتب متعددی نوشته شده است و خودشان تحلیل می کنند که آمریکا با گفتمان انقلاب اسلامی پایان خواهد یافت و به حول قوه الهی تفکر انقلاب اسلامی گسترش خواهد یافت و باید نقش تمدنی خود را بدانیم و بفهمیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: شیعه و سنی به منجی و قیام بالسیف مهدی آل محمد اعتقاد دارند و اگر پیامبر اکرم سیف الله است و امام علی (ع) شمشیر نبوت و حاج قاسم سیف ولایت، امروز هم مقاومت شمشیر برنده امام زمان (عج) است و لازمه آن داشتن ایمان و باور به این مکتب است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha