یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن زاده

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: سردار سلیمانی موجبات تقویت قدرت ایران اسلامی را در عرصه بین الملل فراهم نمود و امروز تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه رهین تلاش های اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست در محضر نهج البلاغه از سلسله نشست‌های علمی و دوره تربیت مربی علوم و معارف نهج البلاغه امروز همزمان با بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت علامه مصباح، سردار و عمار انقلاب در واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم، دانشجویان را بعنوان افسران جنگ نرم در سنگر جهاد علمی دانشگاه دانست و با اشاره به ضرورت تأسی به کلام نورانی حضرت امیر(ع)، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه چنین می‌فرمایند که، همه خوبی‌های عالم و در رأس آن جهاد فی سبیل الله، در مقایسه با دو واجب امر به معروف و نهی از منکر، ناچیز شمرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه چنانچه انسان‌ها، انفاق و جهاد در راه خدا داشته باشند اما اهل امر به معروف و نهی از منکر نباشند، کوله بارشان سبک خواهد بود، عنوان کرد: ویژگی بزرگ مرحوم علامه مصباح و حاج قاسم سلیمانی، پایبندی آنان به امر به معروف و نهی از منکر بود که صدها آیه قرآن نیز به این امر اختصاص دارد.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شد، آن جامعه به سمت انحطاط کشیده می‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، ریشه همه بدی‌ها را می‌خشکاند.

وی به بیانات رهبر انقلاب در روز نخست سال ۱۳۹۷ در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و ضمن تأکید بر مساله امر به معروف و نهی از منکر، فرمودند "بزرگترین معروف، تقویت نظام اسلامی و بزرگترین منکر نیز تضعیف آن است"، خاطرنشان کرد: در راستای همین فرمایش رهبر انقلاب، سردار سلیمانی با همه توان برای تقویت نظام اسلامی گام برداشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، به تبیین گوشه‌هایی از سیره نورانی حاج قاسم سلیمانی پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است، اظهار داشت: سردار سلیمانی به تأسی از این سخن، ایران اسلامی را در ناامن‌ترین شرایط دنیا، تبدیل به امن‌ترین نقطه کرد و لذا رویه او باید در همه حوزه‌ها الگو شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، با بیان اینکه سبک مدیریتی حاج قاسم، باید به عنوان یک مکتب تبیین شود، عنوان کرد: به تعبیر رسانه‌های خارجی، حاج قاسم سلیمانی جزء ده متفکر برتر دنیا در عرصه نظامی و بعنوان یک استراتژیست بزرگ نظامی است.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه سردار سلیمانی موجبات تقویت قدرت ایران اسلامی در عرصه بین الملل را فراهم آورد و امروز تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه به علت تلاش‌های اوست، یادآور شد: بیش از آنکه دشمن از موشک نقطه زن واهمه داشته باشد، از گفتمان انقلاب اسلامی می‌هراسد.

وی به جریان حوادث و آشوب‌های چندین ماهه اخیر کشور اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینید دشمن با تمام توان از همه ابزارها برای انحراف اعتقادات جوانان استفاده می‌کند و آنان را به کف خیابان می‌کشاند، این نشانه واماندگی و در یوزگی دشمن آنهم در مقابل اقتداری است که بیش از ۴۰ سال برابر انواع کودتا و فتنه با بصیرت ایستاده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، با بیان اینکه ملت عاشورایی ما تفاوت میان خادم و خاین را می‌داند و به همین علت، ۴۳ سال است با عزت در مسیر مانده‌اند، یادآور شد: ملت عاشورایی ما را امام راحل(ره) به درستی شناختند که فرمودند: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله هستند»، به واقع این ملت عاشورایی مایه اقتدار شهدا و عزت هستند.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه استان خراسان رضوی از جهت آمار بالای شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌های پس از آن به خود می‌بالد، بیان کرد: این وعده صادق پیامبر(ص) است که فرمودند، مردمی از مشرق قیام می‌کنند و زمینه ساز حاکمیّت حضرت حجّت‌بن‌الحسن‌المهدی(عج) خواهند بود.

وی وقف خانه سردار سلیمانی برای حسینیه را نمونه‌ای از جهاد شخصیت الگویی ایشان دانست و با بیان اینکه هیچ موردی نیست که در پرتو این اسطوره مقاومت، درگیر رانت خواری یا ویژه خواری باشد، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مسئول و شخصیت تراز انقلاب است و مسئولین کشور در رفتارشان، باید شاگرد مکتب او باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha