جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید

حوزه/ فرمانده جبهه مقاومت گفت: کار مهم حاج قاسم در سوریه این بود که دولت و مسئولان سوریه را متقاعد کرد تا بسیج مردمی در سوریه برای مبارزه با تکفیری‌ها تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، سردار سید حیدر موسوی از فرماندهان جبهه مقاومت امشب در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: همانطور که در دوران دفاع مقدس خرمشهر را آزاد کردیم، امروز نیز باید فرزندان خود را از دشمن بگیریم و آنها را آزاد کنیم.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: پلیس مقتدر ما در این چند روز با صبر و متانت در کنار بسیجیان آرامش را به کشور بازگرداند.

سردار موسوی، با اشاره به مردمی بودن مراسم سالگرد شهید سلیمانی، گفت: در هر محله و منطقه شاهد تجمعات با عظمت مردم غیرتمند هستیم و این نشانه عشق به جبهه مقاومت و فرماندهان مقاومت و پای بندی به اصولشان و شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی، یادآور شد: او همچون پدر و برادری مهربان بود و با همکارانشان رفتار جذاب و صمیمی داشت، هر روز که از فقدان ایشان می‌گذرد خلأ شهید سلیمانی را بیشتر احساس می‌کنیم.

این فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه سردار سلیمانی بین دوست و دشمن جایگاه ویژه‌ای داشت، افزود: مجله تایمز آمریکا سردار سلیمانی را عامل اصلی درماندگی آمریکا می‌داند و جان کری وزیر وقت امور خارجه آمریکا آرزوی دیدن سردار را از نزدیک برای چند لحظه داشت.

وی با تبیین ویژگی‌ها و شخصیت شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: دفاع از منطقه و نجات مردم کشورها از دست تروریست‌های تکفیری بخش اول اقدامات این شهید عزیز بود و خدمت به مردم وجه دیگر اقدامات شهید سلیمانی بود.

سردار موسوی، به کار با اهمیت شهید سلیمانی در سوریه اشاره کرد و توضیح داد: کار مهم حاج قاسم در در سوریه این بود که دولت و مسئولان سوریه را متقاعد کرد که بسیج مردمی در این کشور برای مبارزه با تکفیری‌ها تشکیل دهند و در این زمینه نقش شهید حسین همدانی برای تشکیل بسیج مردمی در برابر تروریست‌هایی که با حمایت ۵۰ کشور به سوریه حمله کرده بودند نیز برجسته و با اهمیت بود.

وی تصریح کرد: بعد از تشکیل دفاع وطنی در سوریه با کمک مدافعان حرم، شهرهای مهم سوریه چون حلب آزاد شدند و هماهنگی نیروهای مدافع حرم از ملیت‌های مختلف و ایجاد وحدت و هماهنگی بین آنها هنر حاج قاسم بود.

مدافعان حرم از ۷ کشور جهان به دفاع از حرم پرداختند

این پیشکسوت دفاع مقدس، ادامه داد: مدافعان حرم از ۷ کشور جهان با سختی و مشقت برای دفاع از سوریه به این کشور آمدند و با طراحی عملیات‌هایی، شهرهای سوریه را آزاد کردند و کمتر اختلاف و یا مغایرتی نیز بین نیروهای مدافع حرم وجود داشت.

سردار موسوی به حضور نیروهای مدافع حرم در عراق اشاره کرد و گفت: بعد از سقوط موصل با همکاری چند مزدور خائن، داعش به سمت سامرا، کاظمین و شمال بغداد سرازیر شد و آمرلی را محاصره کرد، که در آن زمان با دستور مستقیم حاج قاسم برای اعزام نیرو و ادوات و حضور خود ایشان با هلی‌کوپتر در آن منطقه خطرناک، برای سازماندهی مردم، این محاصره شکست خورد.

جنایت داعش در اعدام جمعی ۱۶۰۰ دانشجوی عراقی

وی با اشاره به جنایت‌های داعش در منطقه، خاطرنشان کرد: در یک مورد جنایت توسط داعش، ۱۶۰۰ دانشجو نیروی هوایی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت به قتل رسیدند و این حاج قاسم بود که با ساماندهی نیروهای مدافع حرم و به دستور آیت الله سیستانی در برابر این پروژه خطرناک ایستادگی کرد.

سردار موسوی با بیان خاطراتی از آمدن داعش به ۳۰ کیلومتری کربلا در منطقه دوراهی مصیب، یادآور شد: در آن شرایط جنوب و شمال بغداد در دست داعش بود و نیروهای مدافع حرم هماهنگ شدند و آن منطقه را از خطر نجات دادند.

وی تصریح کرد: شاهکار مدافعان حرم در تاریخ به یادگار ماند و طرح خاورمیانه آمریکا، اسرائیل با هزینه ۷۴۴ میلیارد دلاری آمریکا که برای تجزیه کشورهای منطقه طراحی شده بود با تشکیل جبهه مقاومت از افغانستان گرفته تا ایران، عراق، سوریه، لبنان و نهایتا در فلسطین، شکست خورد و این هنر خون پاک شهیدان در زیر پرچم ولایت با فرماندهی حاج قاسم رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha