جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید

حوزه/ امیر حسین حاجی نصیری از جانبازان مدافع حرم در مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی به روایت جایگاه دلاوری‌ها و عظمت شهدای مدافع حرم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، امیر حسین حاجی نصیری از جانبازان مدافع حرم امشب در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره مدافعان حرم فرمودند، مدافعان حرم در زمان حیاتشان از اولیاء الله بودند.

وی ادامه داد: شهید سید ابراهیم صدر زاده در یکی از عملیات‌ها و از یکی از فرماندهان نقل می‌کند که با وجود هجمه سنگین تکفیری‌ها، نیمه‌های شب به ایشان می‌گوید بروید در شهر و ببینید که شهدا شهر را آزاد کردند، شهید صدر زاده بعد از مشاهده شهر می‌بیند که جنازه تکفیری‌ها روی هم افتاده و بسیاری از مدارک و اسناد ارزشمند به دست نیروهای مدافع حرم می‌رسد.

حاجی نصیری گفت: امنیت امروز را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم و شهدایی که در ۴ هزار کیلومتر آن طرف‌تر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به خاطره شهادت شهید مرتضی کریمی، یادآور شد: زمانی که در خان طومان عقب نشینی کردیم، فقط سر شهید مرتضی کریمی باقی مانده بود.

این جانباز مدافع حرم گفت: مقتل شهید جواد الله کرمی در معدن سنگ بود و استخوان‌های ایشان را گروه تفحص به دست آوردند و شهید در رویای صادقه یکی از دوستانشان گفته بود، همچون مسلم به شهادت رسیدم و سر من را از تن جدا کردند و از بالای بلندی به زمین پرتاب شدم.

وی در خصوص شهید سجاد عفتی از همرزمانش که با یکدیگر در یک مکان و در یک عملیات مجروح شده بودند نیز یادآور شد: من و سجاد با هم مجروح شده بودیم و من به دلیل مجروحیت نمی‌توانستم به او کمک کنم.

حاجی نصیری گفت: سجاد ۶ تیر به بازو و پهلویش اصابت کرده بود و ناله صدای یازهرا(س) و یا رقیه(س) سر می‌داد و در لحظات آخر با دادن سلام به اباعبدالله الحسین(ع) بعد از چند ساعت به شهادت رسید.

روایت جانباز مدافع حرم از نحوه شهادت همرزمانش

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای امنیت و مدافع حرم استان البرز تجلیل به عمل آمد و از نقاشی دیجیتال شهید سلیمانی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم تشیع نمادین شهید گمنام با همراهی خادمان امام رضا(ع) صورت گرفت.

گفتنی است این شهید بزرگوار روز جمعه ۱۶دی ماه در کیانمهر تشییع و در مسجد ولی عصر(عج) به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha