سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمید ملکی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اهتمام طلاب بسیجی نسبت به جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی عصر امروز طی سخنانی در نشست هم اندیشی با فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم که مسئول و مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، با تأکید بر اهمیت و ضرورت ترویج تفکر و روحیه بسیجی در جامعه اظهار داشت: ما امروز در مسیر جهاد و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی بیش از هر چیز نیاز به روحیه و اندیشه بسیجی اُسوه هایی چون حاج قاسم داریم و این که در مسیر حق خواهی، عدالت طلبی و نشر ارزش های الهی، اُستوار و ثابت قدم در میدان حاضر باشیم.

وی افزود: از این حیث شما خواهران طلبه بسیجی که در مسئولیت های گوناگون فعالیت می کنید باید قدردان این جایگاه باشید و بکوشید تا به توفیق الهی ضمن عمل به وظیفه انقلابی بر اساس همان روحیه بسیجی، شکرگزاری این نعمت بزرگ را بجا آورید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید بر این که اگر انقلاب اسلامی بخواهد همچون گذشته با قوت به راه خود ادامه دهد، باید در تقویت روحیه بسیجی ملت بکوشیم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شناخت جایگاه و وظایف کلیدی بسیج، از آن جمله مباحثی است که باعث می شود جامعه و حوزه های علمیه انقلابی باقی بماند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه همچنین با اشاره به این که اساساً تربیت دینی در قالب بسیج محقق می گردد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم همه ما تلاش در جهت شناخت مبانی فکری بر اساس اندیشه اسلامی است که اگر این کار را به درستی انجام دهیم، متوجه ضرورت فرهنگ و اندیشه بسیجی می شویم.

وی با تأکید بر اهتمام نسبت به جهاد تبیین و تلاش های هدفمند در عرصه مجاهدت فرهنگی در جامعه بیان داشت: ما برای کار و فعالیت انقلابی بر اساس روحیه بسیجی، الگو و اُسوه ای همچون شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم که به مقام یقین رسید و با اخلاص و توکل بر خدا و مجاهدت خستگی ناپذیر کاری کرد که دشمنان در جبهه های مختلف در برابر انقلاب اسلامی شکست بخورند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از فرماندهان و مسئولان بسیج طلاب به خصوص خواهران خواست که در رابطه با جذب جوانان به بسیج و تفکر بسیجی، اندیشیده و راهکارهایی را ارایه دهند، گفت: متأسفانه امواج فرهنگ غربی و شرقی، نسل جوان ما را تهدید می کند، ضمن آن که فضای مجازی نیز زمینه وصل آن ها به جبهه باطل را فراهم کرده و لذا ما باید با تأکید بر روحیه انقلابی و کار بسیجی به دنبال نجات این نسل باشیم.

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که اهتمام نسبت به جهاد تبیین از جمله الزامات مهم جذب نسل جدید به بسیج و تفکر انقلابی و بسیجی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این را هم بدانیم که در طول انقلاب، خیلی ها انقلابی و بسیجی بودند اما انقلابی و بسیجی باقی نماندند و لذا شما باید بیش از پیش شکرگزار نعمت فعالیت در شجره طیبه بسیج باشید.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه همچنین بر اهمیت توجه جدی به مقوله تربیت با محوریت نقش خانواده تأکید کرد و گفت: بسیج یعنی همان تفکر و اندیشه موجود در قرآن و اهل بیت(ع) و اگر این تفکر و فرهنگ در جامعه توسعه پیدا کند، قطعاً در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام برداشته ایم.

وی در خاتمه بیان داشت: بر اساس آیات و روایات متعدد، چنانچه جهاد و اخلاص با هم جمع شوند، به یاری خدای متعال، پیروزی و نصرت حاصل خواهد شد و لذا ما باید روی کار مجاهدانه و مخلصانه بسیار تأکید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha