چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
جلسه طلاب کاشان

حوزه/ رئیس ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی با بیان این مطلب که جنس عقلانیت حاج قاسم عقل دینی بود و اهل تدبیر بودند، گفت: حاج قاسم مرد میدان مبارزه بود؛ این نوع عقلانیت حاج قاسم را به فرمانده و مدیر خوب، بهترین سرباز برای ولایت، پدر نمونه و همسر خوب برای خانواده تبدیل نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار حمید مقدم فر در جمع طلاب و فضلای کاشانی مقیم قم که در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت گرد هم آمده بودند، ضمن ارائه گزارشی از ویژه‌برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، روز تشییع پیکر حاج قاسم را یوم‌الله دانست و با بیان این که غفلت از برکات وجودی شهید حاج قاسم سلیمانی غیرقابل‌پذیرش است، اظهار داشت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی همه ملت از تمام سلایق سیاسی و فرهنگی برای خلق حماسه تشییع باشکوه آمده بودند و در سایه‌سار حضور پرشور ملت در مراسم تشییع، شهادت حاج قاسم به نعمتی بزرگ در مسیر فروزانی راه انقلاب تبدیل شد.

رئیس ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی به ارتباط قلبی حاج قاسم سلیمانی با تک‌تک آحاد ملت اشاره کرد و ابراز داشت: ایمان و عمل صالح انسان را محبوب خدا می‌سازد و هرکس محبوب الله باشد، محبوب مردم، زمین و آسمان خواهد بود و این سنت راستین الهی است.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ»، با بیان این که عهد صادقانه با ذات اقدس الهی انسان را به اوج معنویت و اسوه و الگوی اجتماعی می‌رساند، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب در بیان ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی، او را انسانی هوشمند و با درایت توصیف نموده‌اند؛ حاج قاسم به‌تمام‌معنا عاقل بود. در معارف دینی در مقابل جهل، حق تعریف می‌گردد و تمام آگاهی‌ها و تدابیر از شئون عقل به شمار می‌روند.

سردار مقدم فر ضمن تبیین تفاوت‌های عقل و علم، به رابطه عموم و خصوص من وجه این دو اشاره کرد و ابراز داشت: عقل حاج قاسم سلیمانی فراتر از عقل مادی و محاسباتی بود که از آن به عقل دینی یاد می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری سالگرد شهید سلیمانی با تأکید بر این که جنس عقلانیت حاج قاسم عقل دینی و تدبیر ، گفت: حاج قاسم مرد میدان مبارزه بود؛ این نوع عقلانیت حاج قاسم را به فرمانده و مدیر خوب، بهترین سرباز برای ولایت، پدر نمونه و همسر خوب برای خانواده تبدیل نمود.

جنس عقلانیت حاج قاسم، عقل دینی بود

سخنران این نشست در ادامه ضمن بیان خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان این که رفتار حاج قاسم در تمام نبردهایی که حضور داشت، تجلی الگویی والا از فرمانده نمونه سپاه اسلام بود، اظهار داشت: حاج قاسم در عین این که فرمانده نظامی بلند مرتبه‌ای بود، انسانی بسیار عاطفی و درعین‌حال مقتدر بود.

وی به نظم مثال‌زدنی حاج قاسم در تمام ابعاد زیستی اشاره کرد و ابراز داشت: حاج قاسم در مسیر کمال همواره در سیر صعودی به سر می‌برد؛ صداقت گفتاری و عملی حاج قاسم او را محبوب دل‌ها قرار داده بود. حاج قاسم که خود به‌تنهایی مکتب است، همواره خود را سرباز مکتب ولایت می‌دانست.

سردار مقدم فر عشق و علاقه وصف‌ناپذیر سردار سلیمانی نسبت به خانواده و فرزندان را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: سردار سلیمانی در عین این که شیفته خانواده و فرزندان بود، برای عبور از مسیر دنیا و سیروسلوک در معارف الی الله، هیچگاه خود را گرفتار زیبایی‌های دنیا و دلبسته آن‌ها نکرد.

وی اخلاص و ایثار، سربازی ملت و صداقت عملی را مهم‌ترین عامل محبوب دل‌ها شدن حاج قاسم توصیف کرد و یادآور شد: حاج قاسم همواره آرزوی شهادت داشت؛ لذا خود را همیشه آماده دریافت مقام والای شهادت در راه الهی قرار می‌داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز در ابتدای این مراسم گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی که با حضور طلاب کاشانی حوزه‌های علمیه در شبستان حضرت زهرا(س)، حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: حاج قاسم زنده است و برکات وجودی این شهید والامقام همواره بر سراسر جبهه مقاومت نورافشانی می‌کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به گستره مراسم‌های بزرگداشت سردار شهید اسلام و انقلاب حاج قاسم سلیمانی در سراسر ایران، اظهار داشت: بر همه ما طلاب لازم است تا حاج قاسم گونه، راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha