شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه چهاربرچ

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه دولت فرانسه مسئول عواقب و پیامدهای این اقدام شنیع و موهن است، تصریح کرد: دولتمردان فرانسوی نمی‌توانند به اسم آزادی بیان یا خصوصی بودن این نشریه از زیر بار مسئولیت سنگین چنین توهین‌هایی به مقدسات مردم ایران و مسلمانان جهان شانه خالی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حجاب قبل از اینکه حکمی از احکام شرع باشد یک ره‌آورد عقلی است که شرع مقدس آن را تایید کرده و آیات قرآن کریم به‌عنوان اصلی‌ترین منبع احکام شرعی، بر اصل پوشش مردان و زنان اشاراتی دارد.

امام جمعه چهاربرج به رمز و راز عظمت مادران و همسران شهدا اشاره و تصریح کرد: مؤمن گاهی به‌مرحله‌ای می‌رسد که در راه اسلام و برای خشنودی خدا جان فدا می‌کند، که بسیار پسندیده بوده و منزلت آن در قرآن ذکر شده است، اما گاهی به‌ مرتبه‌ای از فهم می‌رسد که در راه اسلام و برای پسند خداوند، فدایی تقدیم می‌کند. عظمت حضرت ابراهیم(ع) نیز در همین فدایی دادن است و اینجاست که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پای مادر شهید که در راه اسلام فدایی داده بوسه می‌زند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان و اقشار مختلف مردم در قبال خون شهدا، افزود: اگر مواظب نباشیم و انقلاب در مسیر خود حرکت نکند و نسبت به آرمانهای شهدا و انقلاب کوتاهی کنیم، خون به دل خانواده شهدا خواهد شد. بنابراین انقلاب امانت است و نباید در امانت خیانت کنیم.

جلالی با تأکید بر لزوم حفظ انقلاب با جان و مال، گفت: در سایه خون شهدا مسئولین به میز و ریاست رسیده اند و هرکس در هر مسئولیتی که دارد اعم از کارمند، معلم، بازاری و اقشار مختلف مردم به وظیفه خود عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام شنیع نشریه سخیف شارلی ابدو در هتک حرمت ساحت مرجعیت دینی، گفت: هم‌زمانی اقدام شنیع و رذیلانه نشریه فرانسوی در توهین به مقام شامخ رهبر سیاسی و مرجع دینی و مذهبی صدها میلیون نفر در سراسر جهان، با اقدام شنیع وزیر صهیونیست در تعرض به مسجد الاقصی و هتک حرمت قبله اول مسلمین جهان، نشانگر آن است که منشاء این گونه تعرضات و اقدامات موهن ریشه در موجودیت و تفکر منحوس صهیونیستم جهانی دارد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه نشریه سخیف فرانسوی سابقه ننگین و شرم آوری از اهانت به ادیان آسمانی و پیامبران الهی به خصوص حضرت محمد مصطفی رسول الله الاعظم پیامبر اسلام (ص) را در کارنامه سیاه خود دارد، گفت: خاستگاه نشریاتی موهن از این دست که به اسم آزادی بیان و عقیده، به مقدسات ملتها توهین می‌کنند، کشور فرانسه است که خود را مهد تمدن و آزادی و به دروغ خود را مدافع حقوق بشر و زنان و کودکان معرفی می‌کند، سوابق ننگینی از نقض فجیع حقوق بشر داشته و بنای حکومت‌های این به اصطلاح مدعیان باغ نشین به ظاهر متمدن و در واقع وحشیان و قاتلان سفاک ملت‌های کهن و متمدن، بر روی تجاوز و اشغال و کشتار و چپاول و جمجمه‌های انسان‌های بی گناه بنا شده است.

وی با بیان اینکه دولت فرانسه مسئول عواقب و پیامدهای این اقدام شنیع و موهن است، اظهار کرد: دولتمردان فرانسوی نمی‌توانند به اسم آزادی بیان یا خصوصی بودن این نشریه از زیر بار مسئولیت سنگین چنین توهین‌هایی به مقدسات مردم ایران و مسلمانان جهان شانه خالی کنند و اینگونه اقدامات موهن باعث تشدید خشم و انزجار عمیق مردم ایران اسلامی و مسلمانان و متدینین و آزادیخواهان سراسر جهان می‌شود و زدودن تبعات و آثار آن برای رژیم فرانسه به آسانی میسر نخواهد بود.

جلالی تصریح کرد: ملت و دولت ایران با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و به پشتوانه رشادت یاران قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم شهید حاج قاسم سلیمانی، امنیت خود را حفظ خواهند کرد و موانع و مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت و پشیمانی و شرمندگی برای دولت‌های زبونی مثل فرانسه خواهد بود که در ضدیت با ملت ایران، جایگاه خود را به پادوی صهیونیست‌ها و آمریکای جنایتکار و میزبان منافقین تروریست تنزل داده اند.

وی در پایان یادآور شد: توسل به هتک حرمت و توهین به مقدسات ملت ایران، نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی خاصه کینه عمیق آنان از رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی است که با تدابیر حکیمانه و بصیرت الهی خویش، فتنه دشمنان را در به راه انداختن بی ثباتی و ناامنی و تجزیه ایران اسلامی نقشه بر آب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha