دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه / امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ابراز داشت: مردم قم همواره در انقلاب پیشگام بودند و در واقع عنوان شهر انقلاب برازنده این شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت اخلاص عمل اظهار داشت: عمل را انسان تا پایان، خالص نگه بدارد، مشکل‌تر از خود عمل است، کاری که انسان انجام می‌دهد، یک تحرک فیزیکی و جسمانی و یک زحماتی دارد. لکن آن عمل قلبی که عبارت است از نیت و توجه دل، سخت‌تر از خود عمل است.

وی ادامه داد: گاهی انسان نمازهای زیادی می‌خواند؛ اما دلش غافل است، خشیت ندارد یا اینکه خدای‌نکرده قصد او و نیت او از این عمل، غیر از تقرب به خدا و رضای الهی است، اگر عملی برای توجه نفوس مردم به او و تحسین او صورت بگیرد، این عمل فایده‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: عمل خالص این است که قصد تو این نباشد که غیر از خدا، دیگری تو را حمد و ستایش کند، از تو تشکر کند، اگر در عملی مستحب یا واجب، در اقدام اجتماعی یا فردی، نیتمان این باشد که پیش خدای متعال، مَرْضی واقع بشود و خدا آن را بپسندد، این می‌شود عمل خالص، اگر شائبه‌ای پیدا شد، رضای مخلوقین، مدح یا توجه مخلوقین دخالت کرد، عمل از آن خلوص می‌افتد، این عمل خالص نخواهد بود.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب بیان داشت: مراقب شیطنت‌ها دربارة بیانات رهبر معظم و شهید حاج قاسم در زمینة بدحجابان باشیم، همان گونه که بدخواهان نظام اسلامی و کسانی که به هر نحوی مرتبط با بدحجاب‌ها هستند، با تقطیع صحبت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه: دختر کم حجاب هم دختر ماست، حربه‌ای در دست دشمنان دین و نظام شد تا توسط بی‌مبالات‌ها در حجاب، به آمران به معروف معترض شوند که حاج قاسم گفته: کم حجاب‌ها هم دختران ما هستند.

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ابراز داشت: مردم قم همواره در انقلاب پیش‌گام بودند و در واقع عنوان شهر انقلاب برازنده این شهر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha