چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار با امام جمعه علی آباد کتول

حوزه/ امام جمعه علی‌آباد کتول حوزه‌های علمیه را محل تأمین مهم‌ترین و کارآمدترین منابع انسانیِ نهضت بزرگ تمدن سازی اسلامی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه، کانون پرورش ارزشمندترین سربازان و پرنفوذترین کارگزاران برای تشکیل دولت مهدوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مسئولان و کادر مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول در نشستی با محوریت «جذب و پذیرش» با حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام مهدی‌نژاد در رابطه با وظایف حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه‌های علمیه با عزم جدّی و ابزارهای نوین برای چاره‌اندیشی و بهبود وضعیت موجود جامعه تلاش ‌کند.

وی حوزه‌های علمیه را محل تأمین مهم‌ترین و کارآمدترین منابع انسانیِ نهضت بزرگ تمدن سازی اسلامی دانست و افزود: حوزه‌های علمیه، کانون پرورش ارزشمندترین سربازان و پرنفوذترین کارگزاران برای تشکیل دولت مهدوی هستند.

امام جمعه علی‌آباد کتول با بیان اینکه هدف از ورود و تحصیل در حوزه‌های ‌علمیه نباید تنها به خودسازی معنوی و اخلاقی منحصر شود، گفت: تربیت معنوی و اخلاقی وظیفه هر انسانی است، خواه طلبه باشد یا غیرطلبه،‌ اما رسالت طلاب با تغییر وضعیت موجود، به‌طور قطع زمینه‌سازی تشکیل حکومت مهدوی است.

مهدی‌نژاد با توجه به‌ اهمیت دقت در گزینش طلاب ادامه داد: پذیرش و گزینش طلاب دروازه ورود منابع انسانی مهم به خانواده حوزوی است؛ اگر این دروازه به روی همگان باز باشد یا دقت کافی در ورود میهمانان تازه نباشد، مشکلات فراوانی را در جامعه حوزوی می‌گذارد.

وی به منظور افزایش متقاضیان به حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه‌ها علاوه بر پذیرش باید جذب داشته باشند؛ پذیرش یعنی جوانی که خود متقاضی ورود به عرصه طلبگی است که برای این موضوع ارزیابی و پذیرفته شود، اما جذب، یک اقدام فعال از سوی حوزه است و هدف آن جهت‌بخشی به اراده جوانان شایسته و تغییر تصمیم آن‌ها به سوی انتخاب راه طلبگی است.

امام جمعه علی‌آباد کتول در پایان با اشاره به اهمیت معرفی حوزه علمیه به متقاضیان ورودی گفت: باید جایگاه معنوی، علمی، هدف اصلی طلبگی، جایگاه روحانیت در جامعه، وضعیت معیشت طلاب در مدارج علمی و اهمیت مسأله اخلاق برای طلاب جدیدالورود تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha