شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ذ

حوزه / امام جمعه کاشان به رعایت قانون در گزینش اشاره کرد و گفت: در بحث گزینش، هیچ توصیه‌ای از هر کجا و هر شخصی بود قبول نکنیم و ملاک قانون و ضابطه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، روز گذشته در دیدار با رییس و اعضای گزینش آموزش و پرورش شهرستان کاشان، اظهار داشت: دانش آموزان نه تنها امانت والدین، بلکه امانت امام زمان(عج) هستند.

وی با بیان اینکه طبق حدیث امام کاظم(ع)، دو رسول داریم، رسول ظاهری که انبیا و بعد از انبیا، دوازده امام هستند و رسول باطنی، که عقل است و هر دو حجت هستند، گفت: ضمن احترام و توجه به آموزه‌های عقل، اعتقاد داریم که تمام مطالب را عقل نمی‌تواند بیان کند و انبیا و امامان آمده‌اند مواردی بیان کنند که عقل نمی‌تواند بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: علامه خفری که اهل سنت بوده و در کاشان هم دفن شده، برای پاسخ به سوالات شیعیان کاشان چون از نظر مذهب با هم متفاوت بودند، تصمیم گرفت با ادله عقلی به سوالات پاسخ دهد و سرانجام بعد از بررسی دید، محتوای عقلی او مطابق با تشیع است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به وظیفه معلم و استاد دانشگاه اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف بنده، بنابر دستور رهبری در حکم نمایندگی ولی فقیه در منطقه کاشان، حداکثر تلاش برای نیازهای فکری، اجتماعی و معنوی در منطقه است.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید از آموزش و پرورش و مدارس غافل شد اشاره کرد و گفت: براساس توصیه رهبر معظم انقلاب برای حل آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کرد.

امام جمعه کاشان، خواستار برنامه ریزی در راستای ارتقا فکری در منطقه کاشان در برنامه کوتاه مدت شد و خاطرنشان کرد: شخصا هر روز با سرکشی به مدارس و به طور همزمان در برنامه میان مدت تمام تلاش خود را برای اجرای طرح‌های ولایت آیت الله مصباح، بینش مطهر شهید مطهری و منظومه فکری مقام معظم رهبری به کار می‌گیرم.

وی با بیان اینکه معلم، علاوه بر تخصص باید قدرت بیان هم داشته باشد، یادآور شد: مقام معظم رهبری در رابطه با خطبه‌های نماز جمعه به محتوا و بیان زیبا گفتن تأکید جدی دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به رعایت قانون در گزینش تأکید کرد و اظهار داشت: بر اساس فرمایش امام راحل، گزینشگران نباید اهل تسامح، تساهل و تنگ نظر باشند.

وی ادامه داد: در بحث گزینش، هیچ توصیه‌ای از هر کجا و هر شخصی بود، قبول نکنیم و ملاک قانون و ضابطه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه در گزینش افراد، علاوه بر مسائل اعتقادی، ارزش‌های انقلاب نیز باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در مقابل معلمینی که در این مسیر نیستند و گاهی بر خلاف اصول انقلاب صحبت می‌کنند، وظیفه ما ارشاد و اصلاح به صورت عقلی و پاسخگویی به شبهات است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha