جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی

حوزه / امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر انقلاب اسلامی رو به ضعف بود به طور طبیعی باید اقدامات دشمن کمتر می‌شد، لذا اگر جدیت بیشتری برای مقابله، توهین و تحریم علیه نظام اسلامی را شاهدیم، مشخص است که جبهه استکبار، ایران را در حال پیشرفت می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در دفاع از مرجعیت و ساحت ولایت فقیه در پی‌اهانت نشریه فرانسوی، که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، با اشاره به تهدیدات و دشمنی‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، اظهار داشت: هر چه زمان از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، درخت انقلاب قوی‌تر می‌شود، لذا دشمنان احساس خطر بیشتری کرده و در پی مقابله به انحای مختلف با انقلاب بر می‌آیند.

در تصمیم گیری‌ها باید نگاه کلان و جزیی را توأمان داشت

وی با بیان اینکه چنانچه انقلاب اسلامی رو به ضعف بود، چه بسا دشمنان آن را رها کرده و در پی دشمنی علیه آن بر نمی‌آمدند، گفت: قدرت روز افزون نظام و انقلاب اسلامی، مهمترین دلیل تداوم دشمنی‌ها، افزایش خصومت‌ها و شدیدتر شدن تهدیدات علیه نظام اسلامی، رهبران جمهوری اسلامی، مسئولین نظام و روحانیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، گفت: صدور انقلاب در قلب‌های انسان‌ها بوده و در فطرت پاک انسان‌ها نشسته است، چرا که امام(ره) با نیروی نظامی شاه را ساقط نکرد، بلکه با افکاری که مبتنی بر دین مبین اسلامی بود، نظام اسلامی را شکل داد.

وی با بیان اینکه انقلاب فرهنگی که در ایران رخ داد، در هیچ نقطه‌ای در دنیا نظیر نداشت و همین قدرت انقلاب به گونه‌ای است که به عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین صادر شده است، افزود: نباید نگاه جزئی به مسائل داشته باشیم و نحوه نگاه ما، باید کلان باشد، هم چنان که رهبر انقلاب اسلامی نیز چند سال قبل همین نکته را بیان کردند که در تصمیم گیری‌ها نگاه کلان به انقلاب داشته و افرادی که در جایگاه تصمیم‌گیری هستند، باید از هر دو نگاه کلان و جزیی استفاده کنند.

آیت الله مهدوی با تأکید بر شدت دشمنی‌های استکبار با نظام و انقلاب اسلامی به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم، تصریح کرد: اگر انقلاب رو به ضعف بود به طور طبیعی باید اقدامات دشمن کمتر می‌شد، لذا اگر جدیت بیشتری برای مقابله با نظام اسلامی را شاهدیم، مشخص است که جبهه استکبار، ایران را در حال پیشرفت می‌بیند، هم چنان که در دولت سیزدهم پیشرفت‌هایی به خصوص در مباحث اقتصادی به وجود آمد و صادرات کشور در برخی بخش‌ها چند برابر شد.

نگارش ۱۰هزار مقاله درباره انحطاط آمریکا

وی با اشاره به رشد اقتصادی شکل گرفته در دولت و پرداخت تمامی بدهی‌های دولت‌های قبل و موفقیت‌های اقتصادی کشور در صحنه بین المللی، خاطرنشان کرد: دشمن زمانی که شاهد این مسائل است، دست به ایجاد اغتشاش، آشوب و توهین می‌زند.

عضو خبرگان رهبری، افزایش قدرت و محبوبیت نظام و انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب در دنیا را از دلایل اصلی احساس خطر در دل دشمن عنوان کرد و گفت: اجتماع امروز روحانیت برای این است که ما یک جریان و تقابلی را ملاحظه می‌کنیم.

وی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب پیش از فروپاشی شوروی، دو بلوک شرق و غرب در جهان وجود داشت اما پس از فروپاشی شوروی، تقابل جدیدی به نام اسلام و کفر شروع شد، از طرفی نیز آمریکایی‌ها دائما در حال ضعف و انحطاط بوده و این مسئله را رهبر انقلاب از ۱۵ سال پیش اعلام کردند، حتی در آمریکا نیز حدود ۱۰ هزار مقاله در این باره نوشته شده است.

امام جمعه موقت اصفهان به اخبار و نشانه‌های انحطاط و اضمحلال استکبار و رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و افزود: در رژیم غاصب اسرائیل نیز تجمعی بر علیه نتانیاهو و دولتی که از افراد مجرم و دارای سابقه کیفری و زندانی تشکیل داده است انجام شد و یکی از نویسندگان اسرائیل نیز در مقاله‌ای نوشت "اسرائیل هشتاد سالگی خود را نخواهد دید"، رهبر انقلاب نیز چند سال پیش بیان کردند که این رژیم ۲۵ سال آینده نخواهد بود.

وی در خصوص اهانتی که نشریه فرانسوی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در اعلامیه حقوق بشر نیز در مورد آزادی بیان آمده که آزادی بیان، پیرامون بیان اعتقادات خود است و حق توهین به عقاید دیگران را ندارند و اروپایی‌ها نیز این مسئله را می‌دانند، اما در یک دوگانگی قرار دارند و لذا امروز مخالف با آزادی بیان کار می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان روایت عنوان بصری از امام صادق(ع)، گفت: از آنجایی که ما اهل استدلال و منطق هستیم، بنابراین دلیل توهین دشمن نشانه عجز آن در دنیای امروز است.

روحانیت در بصیرت، همواره پیشرو بوده و خواهد بود

وی افزود: دشمنان توهین می‌کنند اما ما تقریب بین مذاهب انجام می‌دهیم، بنابراین جریانی که در یک مجله فرانسوی رخ داده، اولین بار نبوده و قاعدتا آخرین بار نیز نخواهد بود و هدف آنها این است که می‌خواهند جریان حق را تضعیف و بین ما اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر لزوم هوشیاری و آمادگی روحانیت در شرایط کنونی، تصریح کرد: ما نیز باید هوشیاری خود را در مقابل چنین توهین‌هایی حفظ کنیم، البته این مجله در حدی نمی‌باشد که بخواهیم برای آن جلسه ترتیب دهیم، اما ما جریان استکباری را با این اقدام به نقد کشیده و ثانیا این مسائل سبب رشد و بالندگی و بصیرت ملت ایران می‌شود.

به گواه تاریخ، کسانی که نگاهشان به ولایت بوده، رستگار شده‌اند

وی افزود: دنیا نیز بداند روحانیت همواره پیشرو بوده و خواهد بود و همیشه ایستاده و هوشیار است، اما باید هوشیاری خود را در آینده تقویت کنیم و اگر می‌خواهیم در فتنه‌ها اشتباه نکرده و متحیر نشویم، باید نگاه ما به رهبر انقلاب باشد.

آیت الله مهدوی، با بیان تجربه تاریخی از صدر اسلام تاکنون در خصوص تبعیت از ولایت، عنوان کرد: از رحلت پیامبر(ص) افرادی که نگاه آنها به امیرمومنان(ع) بود، اشتباه نکردند و در صلح امام حسن(ع) نیز اکثریتی که اشتباه نمودند نگاه آنها به امام نبود، هم‌چنین در جریان کربلا و شب هشتم ذی حجه نیز آنها که در مکه ماندند، اشتباه کردند، اما اصحابی که نگاه آنها به امام(ع) بود حرکت کردند، لذا همواره موفقیت و رستگاری با کسانی بوده که نگاهشان به ولایت بوده است.

وی ابراز کرد: امروز نیز افرادی که به نفع فتنه‌گران اطلاعیه می‌دهند، همان عده‌ای می‌باشند که از ولایت دور بوده و خود را مستقل و فهیم می‌دانند و خود را مشغول به عبادات و مسجد می‌کنند، هم چنان که در زمان امام حسین(ع) همین اتفاق افتاد و آنها نیز مشغول به عرفات و مشعر و منا و طواف شدند، اما اشتباه می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره آل عمران و داشتن نگاه کربلایی به این سوره، گفت: باید نگاه کربلایی به این سوره داشته باشیم، یعنی از نگاه مظلومیت و غربت امام حسین(ع) به آن توجه کنیم و دریابیم که امام حسین(ع) با این آیات در شب عاشورا چه برداشتی در ذهن و چه پیامی برای ما داشته‌اند.

فتنه‌ها برای تشخیص پیروان ولایت از غیر است

وی عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: اجازه ایجاد فتنه را می‌دهیم تا عده ای جزء شهدا و عده‌ای جزء ساکتین و عده‌ای نیز جزء حزب مخالفین شوند، لذا این مسئله همواره وجود داشته است و در ادامه می‌فرماید، مردم از غیب آگاهی ندارید و مصلحت‌ها را نمی‌دانید، پس نگاهتان به رهبران خود باشد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ضمن اینکه باید هوشیاری و بصیرت خود را تقویت کنیم، حوزه نیز باید پیشرو باشد و نگاه ما به رهبر انقلاب بوده تا راه را گم نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha