شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام زن، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران پیام تبریکی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿١﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿٣﴾

آموزه‌های وحیانی اسلام در عصر جاهلیت، نقطه عطفی در حیات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان ایجاد کرد. میلاد کوثر قرآن فاطمه اطهر (سلام الله علیها) و نوع برخورد و سلوک پیامبر صلی الله علیه و آله با سرور زنان افق تاریخی جدیدی گشود و تا آن جا پیش رفت که توانست تصویر زن به عنوان موجودی ضعیف و ناچیز و در خدمت مرد که فاقد هرگونه ارزش و شخصیت انسانی تلقی می شد را بزداید و شخصیت و ارزش واقعی او را بازگرداند. زهرای مرضیه (سلام الله علیها) به عنوان اسوه و الگوی زن مسلمان اولین تبین گر نقش و جایگاه زن در سطوح مختلف حیات معنوی، سیاسی و فرهنگی بود که شخصیت انسانی و اسلامی زن و هویت اصلی او را به عینیت جامعه معرفی کرد.

با ظهور انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخی دیگری در جایگاه زن مسلمان ایجاد شد. انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی در اختیار زنان قرار داد تا بتوانند با معرفی الگوی اسلامی و ایرانی موفق از زن مسلمان به دنیای معاصر الگوهای نخ نما و فرسوده ای که سالیان متمادی توسط استکبار فرهنگی و استعمار رسانه ای به زنان سراسر دنیا ارائه و ترویج می شد را به چالش بکشد تا جایی که امروزه این الگوها بی هویت و بی معنویت مقبولیت و مطلوبیت خود را از دست داده اند انقلاب اسلامی توانست خانواده را به جایگاه اصلی خود در افق تمدنی و اجتماعی بازگرداند و آن را به عنوان بستر رشد نیکی ها و شایستگی های انسانی تعریف و آن را به عنوان عامل اصلی تکامل فردی و اجتماعی در شکل گیری شخصیت متعادل و مستقل به رسمیت بشناسد. تا جایی که نقش سازنده زنان ایرانی در عرصه‌های توسعه کشور اعم از علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، بی‌بدیل و لایق تحسین و تکریم است.

امسال روز زن را در شرایطی آغاز می کنیم که موضوع زن و خانواده متأثر از شرایط جهانی و داخلی به گفت‌وگو و مسئله فرهنگی اجتماعی روز کشور تبدیل گردیده است و حوزه های علمیه خواهران و طلاب خواهر به عنوان یکی از استوانه‌های فرهنگی و مرجع فکری در حوزه زنان و در راستای رسالت تاریخی و اجتماعی خود و به منظور حضور بهنگام و در پاسخ به توصیه های رهبر حکیم انقلاب (مدظله العالی) همانگونه که در عرصه جهاد نظامی مردانه حضور پیدا کرده بود و ایستادگی قابل ستایشی از خود به جا گذاشت امروزه نیز در عرصه جهاد تبیین حضور پیدا می کند و در راستای گشایش افق تمدنی به تعریف و تفسیر زن مطلوب پاسخ خواهد داد و در راستای احقاق حقوق زنان در جامعه و تبیین منطق اسلام در ترسیم جایگاه زن اقدام می نماید.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ایام میلاد سلاله پاک ایشان حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و روز زن به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفداء با توجه به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی اعلام میدارد بر همه دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ضروری است تا تلاش کنند از یک سو با کشف توانمندی‌های عظیم زن مسلمان و رفع موانع احتمالی، زمینه حضور چشمگیر و تاثیرگذار بانوان مسلمان در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ...کشور را فراهم نمایند.

مجتبی فاضل

مدیر حوزه های علمیه خواهران

۲۱/۱۰/۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha