شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست گزینش‌گران حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ نشست گزینش‌گران حوزه‌های علمیه خواهران بمناسبت نکوداشت هفته گزینش و با تقدیر از برترین هسته‌های گزینش استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست گزینش‌گران حوزه‌های علمیه خواهران بمناسبت نکوداشت هفته گزینش و با تقدیر از برترین هسته‌های گزینش استانی در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور همکاران سابق و فعلی مدیریت منابع انسانی و اداره کل صیانت و بازرسی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ابراهیمیان مدیرکل صیانت و بازرسی حوزه های علمیه خواهران گزارشی از اقدامات دبیرخانه گزینش این نهاد حوزوی ارائه کرد.

در ادامه نشست آقای غلامحسین محمدی زاده، معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که نیروی انسانی در هر سازمان از مهم ترین سرمایه ها است، اظهار داشت: اهمیت به نیروی انسانی در حوزه های علمیه خواهران باید از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: شناسایی، جذب و حفظ نیروها در سازمان ها یکی از مسائل مهم است و در همین راستا لازم است نیروی انسانی از ابتدای جذب تا انتهای خدمت همواره مورد رصد قرار بگیرد.

در بخش بعدی نشست خانم صدیقه افشار، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران به بیان مطالبی پرداخت و افزود: کادرسازی و تربیت نیروهای کارآمد و مدیر جهت بکارگیری در بخش های مختلف از ضروریات است که جا دارد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خانم معصومه ظهیری، استاد حوزه و مشاور خانواده نیز در این نشست با اشاره به سخن امام صادق(ع) به شقران که فرمود « إِنَّ الْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّ الْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ‏ أَقْبَحُ»، بیان داشت: پذیرش، گزینش و انتخاب نیروی انسانی شایسته و انقلابی در هر سازمانی مهم و حسن است و در حوزه های علمیه بسیار مهم تر و احسن تر و در مقابل سهل انگاری و عدم توجه به جذب نیرو در هر سازمانی قبیح است و در حوزه های علمیه قبیح تر است.

در بخش پایانی نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که فعالیت ما در حوزه خواهران با توجه به انتساب آن به اهل بیت علیهم السلام باید به نحو احسن باشد، گفت: ما موظف هستیم کار را به گونه ای انجام دهیم که مطابق کتاب و سنت باشد؛ چون اگر غیر این باشد نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی افزود: ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی، علمی و دینی باید طوری حرکت کنیم که دیگران نتوانند ما را مورد مذمت قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که در بحث گزینش، حوزه علمیه باید تفاوت هایی با برخی نهادهای دیگر داشته باشد، ادامه داد: در بحث جذب و گزینش باید به روز عمل کرده و از نفوذ جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله جاهایی که شایسته است نسبت به فرامین رهبری به ویژه جهاد تبیین که تأسی به حضرت زهرا(س) است، فعال و اثرگذار باشد، حوزه های علمیه خواهران است.

در پایان نشست نیز از مدیریت های استای حوزه های علمیه خواهران در استان‌های سمنان، اردبیل و یزد به عنوان برترین هسته های گزینش استان‌ها در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha