سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت دهه فجر آذربایجان غربی

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: در امر جهاد تبیین نباید به ایام دهه فجر اکتفا شود، بلکه لازم است همیشه و در هر حالی به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری عمل گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات ۲۲ بهمن، اظهار داشت: ۲۲ بهمن اصل و ثمره دهه فجر انقلاب اسلامی است و مراسمات آن باید به بهترین نحو برگزار شود.

وی افزود: ۲۲ بهمن نشانگر حمایت و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و قطعاً برخلاف تبلیغات و هجمه دشمنان، ۲۲ بهمن امسال بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتباه محاسباتی دشمنان در ایجاد فتنه و آشوب در ایران، گفت: قلوب مردم در دست خداوند بوده و ان‌شاء‌الله با عنایات خداوند شاهد حضور گسترده مردم برخلاف تبلیغات دشمنان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن امسال خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همه در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال مشاهده کردیم که مردم برخلاف سال‌های گذشته و برخلاف تبلیغات دشمنان، حضور پررنگ تری داشتند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر تلاش حداکثری مسئولین در راستای هر چه بهتر برگزار شدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ما مسئولین باید برای سهیم شدن از این حرکت مردم و رو سفید شدن در نزد شهداء، با تمام توان وارد میدان شده و کمیته‌های مشخص شده نیز با تمام توان به وظایف خود به درستی عمل نمایند.

وی با اشاره به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری، گفت: در امر جهاد تبیین نباید به ایام دهه فجر اکتفا شود، بلکه لازم است همیشه و در هر حالی به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری عمل گردد.

وی افزود: براساس زیارت پیامبر اسلام(ص) در روز شنبه، پیامبر اسلام در طول ۲۳ سال نبوت خویش به جهاد تبیین پرداختند، لذا مسئولین نیز باید در هر حوزه‌ای که فعالیت دارند بصورت تمام وقت به فرمان جهاد تبیین عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای فرمان جهاد تبیین در مدارس، یادآور شد: برای اجرای فرمان جهاد تبیین در بین دانش آموزان و معلمین لازم است در طول سال تحصیلی برنامه ریزی مؤثری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت ارزیابی ادارات و سازمان‌های مختلف در اجرای برنامه‌های دهه فجر، گفت: در خصوص مسئله ارزیابی برنامه‌های دهه فجر، هم ادارات و سازمان‌ها بصورت درون سازمانی خود را ارزیابی کنند و هم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ادارات و سازمان‌ها را در اجرای این برنامه‌ها ارزیابی کنند.

وی افزود: پس از ارزیابی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید کارها ارزش گذاری شده و کم‌کاری سازمان‌ها به آن‌ها گوشزد شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم ایده پردازی در اجرای هر چه بهتر مراسمات دهه فجر، گفت: باید برنامه‌های امسال با سال‌های قبلی متفاوت باشد و برای ایجاد تفاوت حتماً از دیگران کمک گرفته تا طرح‌ها و ایده‌های جدیدی تولید شود.

وی با بیان اینکه انتقادات مردم در خصوص مشکلات سیستم صوتی بجا و بحق است، خاطرنشان کرد: مشکلات سیستم صوتی در راهپیمایی‌ها از گذشته وجود داشته و باز ادامه دارد، لذا قبل از مراسم ۲۲ بهمن مشکلات سیستم صوتی مسیر راهپیمایی برطرف گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مسئولین و مردم از انقلاب اسلامی، یادآور شد: تمام تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مسئولین و مردم بوده و اگر دلگرمی مسئولین نسبت به انقلاب از بین برود، دیگر انگیزه‌ای برای کار نخواهند داشت و نتیجه این مسئله نیز منجر به دلسردی مردم خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسئولین ابتدا دلگرمی و امید را در وجود خود ایجاد کنند، که لازمه ایجاد این امید، تکرار کردن و مرور مبانی و اهداف انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha