یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)

در مراسمی حجت الاسلام مجید عظیمی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، معاونین آستان، اساتید و طلاب، آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری برگزار شد.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام ناصر پناهی مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) تقدیر و حجت الاسلام مجید عظیمی به عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این آیین ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مجدّانه و خالصانه حجت الاسلام پناهی در سال های مدیریت مدرسه حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: به ثمر رسیدن فعالیت ها در زمینه های آموزشی و پرورشی بسیار دشوار بوده و سطح آموزشی مطلوب حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) در میان حوزه های استان تهران، مرهون تلاش‌های اساتید و مسئولین دلسوز این مجموعه است.

وی افزود: در حوزه های علمیه با توجه به لزوم به روز رسانی شیوه های تدریس، برنامه های آموزشی و تبلیغی و با عنایت به تغییر روش های تربیتی مناسب با نیازهای نسل جدید، توقع می رود تا در دوره جدید مدیریت این حوزه علمیه در ادامه راه گذشته، سرعت حرکت و رشد علمی متناسب با روش های نوین آموزشی و تربیتی شتاب گیرد تا فارغ التحصیلان این مدرسه علمیه بتوانند با تکیه بر دو امر علم و تهذیب سرآمد بوده و برای جامعه مثمر ثمر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به نیازهای روز جامعه خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز امروز در حوزه های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی هم در داخل کشور و هم در حوزه بین الملل، طلاب عزیز باید با کسب بنیه علمی قوی در علوم مختلف و با برنامه ریزی دقیق پرورش یافته تا پاسخگوی نیازهای دینی و معرفتی مردم باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به فرصت ها ابراز کرد: طلاب عزیز باید قدر فرصت های پیش روی خود را بدانند و دائما اطلاعات خود را در حوزه های مختلف به روز رسانی کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای گوناگون نسل جوان باشند، زیرا دوری از مسائل روز نتیجه ای جز انزوا در بر نخواهد داشت.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: اخلاص و انگیزه الهی یکی از مهمترین شاخصه ها در مسیر طلبگی است؛ شهید سلیمانی بدون هیچ چشم داشتی فقط برای خداوند کار می کرد و به همین منظور خداوند علاوه بر اجر اُخروی در همین دنیا نیز او را عزیز مردم کرد و همواره می توان از آن شهید بزرگوار به عنوان الگو و فردی مخلص یاد کرد.

وی همراهی علم و عمل را اصلی مهم در مسیر رشد و تعالی طلاب توصیف کرده و خاطر نشان ساخت: در روایات ائمه معصومین علیهم السلام آمده است، عالمی که به علم خود عمل نمی کند مانند درختی است که ثمری ندارد؛ توصیه به مردم نیازمند آن است که قبل از آن مبلغ، خود نیز عامل باشد تا سخنش در قلب ها رسوخ و در نتیجه در حوزه تبلیغ دین، موفق و مؤثر واقع گردد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ادامه داد: انتخاب دوست و همراه خوب در مسیر طلبگی، موضوعی است که باید طلاب جوان به آن توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا همنشین خوب سبب رشد و تعالی انسان می گردد.

وی تصریح کرد: اگر شما طلاب عزیز با در نظر گرفتن رضای الهی و با تلاش و دوری از دنیاطلبی در این مسیر گام بردارید، بی شک طبق وعده الهی در قرآن کریم از جانب خداوند تأمین خواهید شد و هیچگاه خداوند شما را تنها نخواهد گذاشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان تلاش و کوشش مضاعف و تحمل سختی ها، حفظ شئونات روحانیت و پرهیز از کبر و غرور را از دیگر اصول اساسی برای طلاب برشمرد و اظهار کرد: نتیجه تحصیل علم و دانش و حرکت در مسیر نورانی علم آموزی علوم دینی باید منجر به حصول ملکه تقوا گردد، در غیر این صورت تلاش ها و کوشش ها در این مسیر به نتیجه ای نخواهد رسید.

انتهای پیام

«مجید عظیمی» مدیر مدرسه علمیه عبدالعظیم(ع) شهرری شد

«مجید عظیمی» مدیر مدرسه علمیه عبدالعظیم(ع) شهرری شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha