چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تجلیل

حوزه / نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که همه انسان‌ها اعم از زن و مرد، نخست در مکتب مادران تربیت می‌شوند، گفت: آنچه خداوند از زن و مرد خواسته این است که متخلّق به اخلاق اسلامی و الهی باشند و ارزش‌ها و رسالت خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، به مناسبت ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از همسران اعضای دفتر نماینده ولی فقیه در استان و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمت‌های بانوان کارکنان دفتر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: خداوند انسان را اشرف مخلوقات و همه نظام عالم را در خدمت انسان قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه انسان از زن و مرد خلق شده و مقام هر دو بلند و رفیع است، گفت: خداوند موجودات بسیاری را خلق کرد، ولی انسان را اشرف مخلوقات قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در دورانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) مبعوث شدند، نگاه جامعه آن روز به زن تحقیر آمیز بود و زن را به عنوان عنصری که خداوند خلق کرده به آن توجهی نداشته و مورد تحقیر قرار می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آنچه خداوند از زن و مرد خواسته این است که متخلّق به اخلاق اسلامی و الهی باشند و ارزش‌ها و رسالت خود را حفظ کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) یک بانوی با فضیلت، عظمت و رأفت بود که بر بسیاری از انسان‌ها برتری پیدا کرد و کسی بود که در شأن ایشان آیات الهی نازل شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هرچند دستیابی به مقام حضرت فاطمه(س) غیر ممکن است، ولی بانوان می‌توانند در راه و مسیر حضرت زهرا(س) قدم بردارند و با عبادت، معنویت، حجاب و عفاف خود نور را به زندگی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه امروز در فرهنگ غربی نگاه‌های غلطی به زن شکل گرفته، گفت: هرکجا جامعه بشری از وحی و تعالی بشری فاصله گرفت، مشکلات عدیده‌ای برای بانوان به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نگاه تاجرانه دنیای امروز به زن اشاره کرد و یادآور شد: اگر زن از معنویت، حجاب و اخلاق فاصله گرفت، چنین نگاهی را به او خواهند داشت و زنان مورد اکرام قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بانوان مقام معلمی برای همه انسان‌ها دارند، یادآور شد: همه انسان‌ها اعم از زن و مرد، نخست در مکتب مادران تربیت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: بانوان شیعه و مسلمان باید فرزندانی تربیت کنند که در مکتب اهل بیت(ع) و متعهد به اسلام و آموزه‌های دینی باشند.

وی بر بحث فرزندآوری تأکید کرد و گفت: با توجه به انگیزه دینی و اسلامی که وجود دارد، بانوان در جامعه شیعه بحث فرزندآوری را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از تدبیر نماینده ولی فقیه در استان برای تشکیل این جلسه، ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را به بانوان تبریک گفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد راز موفقیت مردان در بیرون از خانه و حوزه کاری را طبق آیات قرآن، ازدواج دانست و گفت: خداوند متعال ازدواج را مایه آرامش و آسایش قرار داده و اسباب این آسایش را محیط خانه و خانواده فراهم می‌کند. این آسایش به واسطه مدیریت شما بانوان به دست می‌آید، چرا که آرامش، امید و نشاط را مردان درون خانه به دست می‌آورند تا در حوزه کاری بتوانند موفق عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه جایگاه زن در خانه و خانواده را بر طبق آموزه‌های دین، والا و ارزشمند دانست و گفت: تفکر و نظریه دنیای غرب، خانه ماشینی برای زندگی است و دقیقاً مقابل آموزه‌های ادیان الهی قرار داد.

وی با اشاره به نقش مهم تربیتی زنان و مادران در جامعه، اظهار کرد: مادران با تربیت خوب فرزندان، آینده جامعه را تضمین می‌کنند.

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به مقام والای زن و نقش بی‌بدیل مادران در رشد و تعالی افراد خانواده، افزود: بانوان مسلمان همواره با تأسی بر آیین دینی و مذهبی و با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)، نقش پررنگ و انکارناپذیری در جامعه دارند و از این رو همواره شایسته قدردانی و تجلیل هستند.

در پایان این نشست از همسران خانواده اعضای دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین همسران کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی تجلیل به عمل آمد.

حفظ ارزش‌ها و تخلّق به اخلاق اسلامی و الهی، خواسته خداوند از بشر است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha