سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری

حوزه/ امام جمعه سابق خوی گفت: در اغتشاشات اخیر عده‌ای با تحلیل اشتباه خیال می‌کردند، این حوادث معلول کمبودها و مشکلات اقتصادی است در حالی که مشکلات جامعه بر دوش کارگران و قشر آسیب پذیر است، اما میدان‌دار فتنه‌ها ارازل و اوباش و سلبریتی‌ها و شکست خوردگان سیاسی بودند و قشر مستضعف جامعه حامی انقلاب بودند و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام صادق حسن نژاد استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، عصر امروز در همایش شبکه تربیتی صالحین که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هر چه از عمر این نظام شریف و مقدس و پربرکت می‌گذرد و از شروع آن فاصله می‌گیریم، ارزش تربیت نیرو را بیشتر درک می‌کنیم و متاسفانه در گذشته در مورد تربیت نیرو، خلاء و کوتاهی‌هایی صورت گرفته و این خلاءها خود را امروز در مدیریت جامعه نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب ولی عصر(عج) می‌باشد، لازم است تا نیروهای کارآمد و متدین را برای آن تربیت کنیم و برای تحقق آن همه مجموعه‌های متولی پای کار بیایند و از مسئولیت خود شانه خالی نکنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: هماهنگی و همراهی تمام ارکان موجود در سپاه باید برای تربیت نیروهای انقلابی پای کار بیایند و اختیارات مربیان صالحین در این مورد نیز افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شبکه تربیتی صالحین علاوه بر تکمیل مربیان، نیازمند افزایش اختیارات برای اشراف و اعمال نفوذ لازم در موضوعات مختلف است.

حجت‌الاسلام حسن‌نژاد، برگزاری دوره‌های مورد نیاز برای فرماندهان نواحی و حوزه‌های بسیج را لازم و ضروری دانست و گفت: هر کجا فرماندهان حوزه‌ها و نواحی بسیج نسبت به حلقه‌های تربیتی صالحین توجیه بودند، نتایج قابل قبولی به دست آمده و لازم است شبکه‌های تربیتی صالحین مثل سابق پررونق باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه سابق خوی، اظهار داشت: شبکه تربیتی صالحین، موفق‌ترین شبکه تربیتی بوده و این ویژگی‌هایی که این مجموعه دارد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی زیر مجموعه ولایت بودن را از ویژگی‌های شبکه صالحین عنوان کرد و افزود: یک سری آسیب شناسی در مورد این شبکه تربیتی لازم است صورت گیرد و جلسات به صورت منسجم و منظم برگزار شود.

امام جمعه سابق خوی، تصریح کرد: نباید خیال کنیم فتنه‌های دشمنان تمام شده، بلکه باید نسبت به آینده برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و حوادث اخیر در آذربایجان‌غربی و کردستان ثابت کرد که تهیه برنامه استراتژی لازم و ضروری است و اگر قبل از این حوادث، برنامه ریزی‌ها صورت می‌گرفت، امروز دیگر شاهد عملیات دشمن از ترکیه، آذربایجان و کردستان عراق نبودیم، بنابراین باید با تکیه بر تجربه گذشته و بهره‌گیری از علوم روز، نقشه راه دراز مدت برای منطقه طراحی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود مشکلات و کمبودها توسط عده‌ای به قدری در کشور تکرار شده که برخی خیال می‌کنند فقط در ایران این مشکلات وجود دارد و در اغتشاشات اخیر نیز عده‌ای با تحلیل اشتباه خیال می‌کردند، این حوادث معلول کمبودها و مشکلات اقتصادی است در حالی که مشکلات جامعه بر دوش کارگران و قشر آسیب پذیر است، اما میدان‌دار فتنه‌ها ارازل و اوباش و سلبریتی‌ها و شکست خوردگان سیاسی بودند و قشر مستضعف جامعه حامی انقلاب بودند و هستند.

حجت الاسلام شکوری بر لزوم جهاد تبیین به صورت میدانی تأکید کرد و یادآور شد: باید در مسئله جهاد تبیین همه پای کار بیایند و لازم است با ارائه تحلیل‌های علمی و دقیق به سوالات دانش آموزان، جوانان و دانشجویان جواب داده شود.

وی پای کار بودن مراکز فرهنگی در مسائل جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌های بی‌محتوا، تجدید نظر شود، چرا که بخشی از اغتشاشات اخیر معلول کوتاهی‌های فرهنگی بود و لذا برای جلوگیری از وقوع دوباره این حوادث لازم است تا اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت بسیج و روحانیت در مدارس و دانشگاه‌ها تقویت شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha