سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه چالدران

حوزه/ امام جمعه چالدران گفت: در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم به خاطر دلبستگی‌ای که به انقلاب دارند، دست رد به سینه دشمن می‌زنند و نمونه بارز آن نیز اغتشاشات اخیر بود که دشمن با برنامه دقیق وارد میدان شد، اما چون شناختی از امت اسلامی نداشت شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه چالدران، روز چهارشنبه در همایش بزرگ شبکه تربیتی صالحین آذربایجان غربی که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بحث تربیت در مکتب الهی، جزو اصولی است که تمام انبیاء برای آن مبعوث شده‌اند و یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های انبیای الهی این بود که انسان‌ها را به مرحله‌ای برسانند که خداوند مشخص کرده است.

وی افزود: در زمان ائمه که برخی مشکلات به وجود آمد، دلیلش این بود که جامعه نتوانست خود را در عرصه تربیت غنی کند و لذا انقلاب اسلامی به عنوان استمرار راه ائمه، بر پایه تربیت درست دینی اتفاق افتاد و این راه را هم ادامه می‌دهد.

امام جمعه چالدران تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم به خاطر دلبستگی‌ای که به انقلاب دارند، دست رد به سینه دشمن می‌زنند و نمونه بارز آن نیز اغتشاشات اخیر بود که دشمن با برنامه دقیق وارد میدان شد، اما چون شناختی از امت اسلامی نداشت شکست خورد، چرا که ملت ایران تربیت شده مکتب ائمه هستند و این حلقات صالحین نیز در آن نقش اساسی دارد.

وی گفت: باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، روحانیت حضور محوری داشته باشند، چرا که انقلاب اسلامی و موفقیت‌های آن مدیون این تلاش‌هاست و علت اینکه حضرت امام(ره) در حرکت خود به پیروزی رسید، این بود که ایشان به الله، قیام خود و نتیجه قیامش ایمان داشتند، بنابراین ما هم باید در تداوم اندیشه‌های امامین انقلاب ایمان خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر اینکه تربیت و شبکه صالحین، جزو مهم‌ترین مأموریت‌های انقلاب اسلامی و بسیج و روحانیت است، افزود: اگر به تربیت به عنوان یک اصل نگاه کنیم، همیشه نتیجه خواهیم گرفت و لذا در این زمینه لازم است سرحلقه‌ها و مربیان صالحین از بین کسانی انتخاب شوند که به این امر به عنوان یک رسالت و تکلیف نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: باید به آموزش جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشیم و بدانیم امروز تکلیف و وظیفه ما این است که جامعه را درست تربیت کنیم تا مقدمه ساز ظهور باشیم.

امام جمعه چالدران گفت: محتواهای ارائه شده به جوانان و نوجوانان در جلسات حلقه‌های صالحین باید براساس نیاز هر استان، منطقه، شهر و شخص باشد و نباید به امر تربیت به عنوان یک بخشنامه نگاه کنیم و لذا بحث مخاطب شناسی در تربیت یک مسئله اساسی است.

وی افزود: باید باورهای مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و نظام ولایی تقویت کنیم که در این امر نقش مربیان بی بدیل است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha