دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با قائم مقام حوزه های علمیه

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بهار زندگی طلبه‌ها، دوران طلبگی بوده و کسانی در این دوران موفق بودند که دور از معصیت زندگی کردند و در عمل به فرامین الهی قدم برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه، روز چهارشنبه در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، اظهار داشت: بهار زندگی طلبه‌ها، دوران طلبگی بوده و کسانی در این دوران موفق بودند که دور از معصیت زندگی کردند و در عمل به فرامین الهی قدم برداشته‌اند.

وی در توصیه به طلاب علوم دینی، گفت: یکی از عوامل موفقیت در این راه، قرائت قرآن است لذا توصیه می‌کنم سعی کنید حداقل روزانه ۵۰ آیه قرآن قرائت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه بر تنظیم رعایت خواب توسط طلاب تأکید کرد و یادآور شد: استراحت کافی باید جزئی از برنامه طلاب باشد و رعایت یک برنامه ثابت بسیار مفید است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه به نقل از فرزند آیت الله العظمی مکارم، یادآور شد: فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان می‌کنند: «من از بچگی تا الان روزی را سراغ ندارم که پدرم دیرتر از ساعت ۱۱ بخوابد و همچنین روزی را سراغ ندارم که دو ساعت قبل از اذان صبح بیدار نشود.»

حجت الاسلام والمسلمین ملکی از طلاب خواست تا زندگی بزرگان را سرلوحه خود قرار دهند و از برنامه زندگی آنان الگو بگیرند.

وی وجود برنامه در طول زندگی را یکی دیگر از عوامل موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و همچنین کوتاه مدت و بلند مدت یکی دیگر از عوامل مهم موفقیت است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: یکی دیگر از عوامل مهم موفقیت، ثابت قدمی در راه حضرت امام زمان(عج)، تهجد و ارتباط دلی با آن حضرت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha