جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام پناهیان مسجد الزهرامشهد بزرگداشت شهدای امینت

 حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: کسانی که باحجاب مخالفت می‌کنند می‌خواهند عزت و کرامت بانوان را از بین ببرند، همان‌طور که در کشوری مانند فرانسه خانواده هویت ندارد، زیرا شخصیت زن را از او گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ ۱۴۰۱ در بزرگداشت شهدای امنیت شهر مشهد در مسجد الزهرا(س) به تفاوت تمدن اسلامی و تمدن غربی اشاره کرد و اظهار داشت: با انقلاب اسلامی مردم با تکیه‌بر نصرت خدا، عزتمندی مردم و قدرتمندی انسان‌ها به نتیجه مطلوب رسیدند این شالوده تمدن اسلامی است.

وی اظهار کرد: غرب انسان‌ها را ضعیف می‌خواهد، به بهانه شعار آزادی قدرت و عزت انسان را از او می‌گیرد؛ در جامعه‌ای که عزت وجود ندارد، مسخره کردن، تحقیر و توهین آزاد است، لذا نظام سرمایه‌داری صهیونیستی، نظامی است که نود درصد جامعه تحقیر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با اشاره به زندگی عزتمندانه و ایستادگی در مقابل آمریکا و استکبار و حفظ عزتشان در مقابل کسانی که می‌گفتند از آغاز انقلاب اسلامی در برابر آمریکا شکست می‌خوریم، افزود: جنگ ایران و آمریکا جنگ دو تمدن است، اسلام بدون تمدن، اسلام انگلیسی، وهابی است، آمریکا و کشورهای استعمارگر، با اسلام وهابی و انگلیسی مشکلی ندارند، آن‌ها با اسلام ناب محمدی که به دنبال تمدن سازی است مسئله‌دارند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی پیرامون جامعه اسلامی اضافه کرد: زمانی که دولت اسلامی شود، جامعه و مردم نیز اسلامی خواهند شد، متأسفانه در شرایط فعلی بروکراسی، دیوان‌سالاری زیاد است، در مقابل مشارکت مردم کم است.

وی در توضیح این مطلب افزود: مسیر راهپیمایی اربعین در آن رانت‌خواری وجود ندارد، جهادی است و دولت‌ها، ادارات باید همین‌طور باشد.

وی تصریح کرد: وقتی به پیروزی رسیدیم که با تولید موشک نقطه زن بالستیک با روش تمدنی خودمان نه با تکیه به روش لیبرال سرمایه‌داری تولید کنیم و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردیم و امروز به کشورهای مظلوم منطقه نیز کمک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان افزود: در روش لیبرال سرمایه‌داری، تکنولوژی و علم با پول کنترل می‌شود؛ دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف با رویکردی جهادی و تمدن اسلامی به آنچه می‌خواستند دانش آن را به دست آوردند و به موفقیت رسیدند و به جامعه اسلامی و نظام اسلامی خدمت کردند به همین خاطر دشمن این افراد را شناسایی می‌کند و به شهادت می‌رساند، در مقابل دانشمند غربی علم و دانش او با پول اندازه‌گیری و کنترل می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا مملکت اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: زیرا در همه بخش‌ها جهادی عمل نمی‌کنیم، وابسته به بروکراسی هستیم، لذا دولت باید متحول شود.

وی به اقدامات آمریکا در عراق و افغانستان اشاره کرد و یادآور شد: آنچه آمریکا در این دو کشور اسلامی در مدت حضور خود انجام داد، ایجاد ناامنی بیشتر در منطقه، پرورش تروریست و به بهانه پیشرفت بیش از گذشته باعث عقب‌ماندگی این کشورها شد و اجازه نداد این کشورها رشد کنند.

استاد حوزه درباره شعار آزادی و ترویج بی‌حجابی در کشور، توضیح داد: کسانی که باحجاب مخالفت می‌کنند می‌خواهند عزت و کرامت بانوان را از بین ببرند، همان‌طور که در کشوری مانند فرانسه خانواده هویت ندارد، زیرا شخصیت زن را از او گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز در ایران باید مساجد و پایگاه‌های بسیج، علاوه بر تربیت جوان مؤمن و انقلابی، نخبه و افراد موفق تربیت کند، در روش تمدن اسلامی مساجد علاوه بر جوانان مؤمن، کارآفرین تربیت می‌کند، یعنی دلیل حضور مردم در مساجد علاوه بر اقامه نماز باید یادگیری حرفه هم باشد.

وی در پایان یادآور شد: به روش تمدنی جدید در جهان اسلام نیاز داریم تا بتوانیم در مقابل سلطه‌طلب‌ها، صهیونیست‌ها ایستادگی کنیم و آن‌ها را شکست دهیم و از بین ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha