شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول خواجه کریمی

حوزه/ امام جمعه خوانسار گفت: غرب می‌خواهد زن با بی حجابی خودش را به ثروتمندان بفروشد. آنها به برداشتن روسری اکتفا نمی‌کنند و هدف آنها برهنگی برای ثروت اندوزی است. پایین ترین مرحله ای که خدا برای انسان تصور کرده برداشتن لباس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی در نشست اخلاقی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) خوانسار گفت: دنیای امروز دنیای سرمایه داری است و خاصیت نظام سرمایه داری ثروت است و هر جا مانعی برای ثروت وجود داشته باشد حتی اگر انسان باشد آن را از بین می برند. در نظام سرمایه داری یک گروه اشراف و سرمایه داران هستند و یک گروه ضعیف و مستمند که از تقسیم ناعادلانه ثروت رنج می برند.

امام جمعه خوانسار ادامه داد: هدف اصلی حکومت نظام سرمایه داری اضافه کردن ثروت ثروتمندان است. پست ترین دوره تاریخ بشر دوران و زمان الان است در این دوران حتی انسان ها به خاطر ثروت خرید و فروش می شوند. در غرب اول مال و ثروت بعد انسان.

وی ادامه داد: اگر خیال کنیم که آمریکایی‌ها می آیند و مشکلات ما را حل خواهند کرد خیال باطلی است ما باید تمدنی ایجاد کنیم که قواعدش به ثروت اندوزی نباشد و حاکمش مجری ثروت اندوزی نباشد. تمدن اسلامی ثروت اندوزی را قبول ندارد. داشتن نعمت در دنیا به اندازه نیاز پسندیده است ولی زراندوزی مثل قارون را تمدن اسلامی نکوهیده می‌داند.

امام جمعه خوانسار افزود: تمدن اسلامی، حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، اینها هدف ما از انقلاب اسلامی است و این محصول بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. در عصر حاضر فضای مجازی در جهان حاکم شده است. فضای مجازی یعنی فضای وهم و شک و تردید که این فضا را حکومت سرمایه داری آمریکایی درست کرده‌ تا توهم پراکنی کند.

وی در ادامه گفت: غرب می‌خواهد زن با بی حجابی خودش را به ثروتمندان بفروشد. آنها به برداشتن روسری اکتفا نمی کنند و هدف آنها برهنگی برای ثروت اندوزی است. پایین ترین مرحله ای که خدا برای انسان تصور کرده برداشتن لباس است.

خواجه کریمی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم و هم حکومت تنها راه مبارزه با بی حجابی است و این وظیفه همه مسلمان ها است که امر معروف ترک شده را در جامعه زنده کنند. مردم باید در این باره با جدیت به میدان بیایند تا این مشکل در جامعه حل شود.

وی در پایان یادآور شد: نظام اقتصادی باید متعادل شود و قدرت خرید مردم بالا برود تا عدالت رعایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha