جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اشفاق وحیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی گفت: برخی عناصر به ویژه تکفیری‌ها درصدد هدف قراردادن یک مذهب خاص هستند و این عناصر همان افرادی هستند که تروریسم و قتل های هدفمند را در مناطق مختلف پاکستان به وجود آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» امام جمعه ملبورن با ابراز نگرانی نسبت به تحرکات عناصر تکفیری در پاکستان برای مشروعیت دادن به تفرقه گرایی در این کشور از نمایندگان پارلمان ملی پاکستان خواست تا جلوی اقداماتی که رنگ و بوی تفرقه و افراط گرایی را می دهد بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی طی خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته در شهر ملبورن اقدام اخیر مجلس پاکستان در تصویب یک لایحه را نگران کننده و ماهیت آن را برافروختن آتش تفرقه و خشونت‌های مذهبی در این کشور دانست.

وی اظهار داشت: برخی عناصر به ویژه تکفیری‌ها درصدد هدف قراردادن یک مذهب خاص هستند و این عناصر همان افرادی هستند که تروریسم و قتل های هدفمند را در مناطق مختلف پاکستان به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: تکفیری‌ها در حقیقت صلح و امنیت پاکستان را نشانه گرفته اند لذا نهادهای ناظر و مجریان قانون بیدار باشند و اجازه ندهند اقدامات گروه‌های تکفیری به فضای صلح و برادری در جامعه پاکستان خدشه وارد کنند.

نماینده شورای علمای شیعه پاکستان در استرالیا تاکید کرد: تمامی مذاهب اسلامی در پاکستان از جمله تشیع فداکاری‌های بی شمار و بی نظیر برای بقای کشور از خود به جای گذاشته‌اند و خدمات رهبران مذهبی جاویدان می ماند.

وی در پایان گفت: ذینفعان سیاسی در پاکستان و رهبران پارلمانی باید مراقب تحولات داخلی باشند و اجازه ندهند به بهانه آزادی مذهبی عقاید و مقدسات دیگر مذاهب تحت الشعاع قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha