یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ امام جمعه ملبورن گفت: حرکت جمعی نخبگان دینی و سیاسی جهان علیه افراط و تروریسم اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، امام جمعه ملبورن با اشاره به دسیسه قدرت‌های استکباری از جمله رژیم صهیونیستی در تشدید ناامنی و هرج و مرج در منطقه، بر لزوم حرکت جمعی نخبگان دینی و رهبران سیاسی و مذهبی جهان علیه افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی طی خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته در ملبورن استرالیا گفت: وضعیت فعلی منطقه و جهان ایجاب می‌کند که رهبران سیاسی و مذهبی در جبهه مشترک با برائت از افراط گرایی سد محکمی در برابر تروریسم باشند.

وی تاکید کرد: شیوه فکری مثبت و سازنده به ساخت جامعه‌ و کمک به احیای بشریت کمک شایانی می‌کند لذا در ماه های مبارکی مانند شعبان المعظم باید از این فرصت در جهت تزکیه نفس و انسان سازی استفاده کنیم.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: رهبری انقلاب اسلامی ایران از سوی امام امت خمینی کبیر (ره) یک الگوی موثر و البته بی نظیر برای ملت‌های دنیا از جمله کشورهای اسلامی شناخته می شود.

وی گفت: امام خمینی تصور واقعی یک نظام جمهوری و اسلامی و دفاع از حقوق انسان و تشکیل یک جامعه مرفه و قوی را برای جهانیان به اثبات رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی افزود: متاسفانه قدرت‌های استکباری باعث و بانی معضلات امروز منطقه و جهان هستند و این معضلات به ایجاد مشکلات عمیق اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در جهان منجر شده است.

‌وی با اشاره به تحولات سیاسی در منطقه از جمله تشدید اختلافات داخلی در جامعه سیاسی پاکستان نیز خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها شد و تاکید کرد: رهبران و احزاب سیاسی به جای رویارویی و تنش آفرینی مسیر مکالمه و تعامل را درپیش گرفته و تلاش‌های خود برای تثبیت معیشت کشور و مقابله با پدیده شوم تروریسم متمرکز نمایند.

وی هشدار داد که تداوم ناآرامی‌ها و بی ثباتی سیاسی منجر به تشدید مشکلات برای مردم و به بن بست رسیدن مسیر برون رفت از بحران‌های اقتصادی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha