پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره علامه حلی

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی(ره) حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از عوامل برگزاری ششمین جشنواره علامه حلی(ره) به برنامه ریزی و نگاه ویژه مدیریت حوزه استان به بحث پژوهش اشاره کرد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینعلی جباری دبیر ششمین جشنواره علامه حلی استان به ارائه گزارش و عملکرد دبیرخانه جشنواره پرداخت و اظهار کرد: بحمدالله در این دوره از جشنواره ۳۶۴ اثر علمی به دبیرخانه واصل که نسبت به سالهای بعد از بحران کرونا با افزایش خوبی روبرو بوده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، پژوهش را ریشه مباحث علمی و مهارتی دانست و کار پژوهشی را قبل از انجام کار مهارتی و عملی عامل اصلی پیشرفت و کمال و موفقیت در آن کار عنوان کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در ادامه تصریح کرد: باید نسبت به تقویت و رفع کمبود مقاله در بعضی از عناوین برنامه ریزی ویژه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم ضمن تأکید بر پژوهش و اهمیت پرورش پژوهشگر در حوزه های علمیه اظهار کرد باید سیره علمای گذشته و اهمیت آنان به مقوله پژوهش با سختی های فراوان آن زمان برای طلاب جوان تبیین و توضیح داده شود.

وی در ادامه به نقش اساتید در رشد و ارتقاء طلاب خصوصا در بحث پژوهش اشاره و خطاب به اساتید گفت: قدم به قدم با طلاب جلو رفته و اشکالات آنان را برطرف کنید تا در عرصه های علمی و پژوهشی شاهد موفقیت بیشتر و بهتر آنان باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha