سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان

حوزه/ اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان امروز در ساختمان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان، با حضور آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، حجت الاسلام دبیری مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه خوزستان و جمعی از علما و پژوهشگران حوزه علمیه خوزستان امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اظهار داشت: پژوهش مکمل روح و حقیقت آموزش است، اگر آموزش به پژوهش منتهی نشود چهارچوبی که در حوزه علمیه وجود دارد محقق نخواهد شد.

وی افزود: اصل و ریشه رسیدن به مطالب، محتوا و علومی که نیاز جامعه و حیات بشری است، پژوهش است و اگر پژوهش نباشد حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و همه مراکز علمی رو به افول و خاموشی می‌روند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان، یادآور شد: جشنواره علامه حلی یکی از راه‌هایی است که مجموعه پژوهشگران می‌توانند خودشان را در عرصه پژوهشی تقویت کرده و محک بزنند، چرا که ارتقاء سطح پژوهشی و علمی برای رسیدن به یک آرمان جهت رفع نیازهای جامعه و دولت اسلامی و حل مشکلات اجتماعی مردم، از مهمترین اهداف این جشنواره است.

در ادامه حجت الاسلام میرعلائی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان و دبیر جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان، اظهار داشت: در هرسال به صورت متوسط بیش از هزار اثر از مدارس علمیه خواهران و برادران استان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان ارسال می‌شود و امسال نیز که دوره هفتم برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان را پشت سر گذاشتیم، تعداد ۱۱۴۶ ثبت گردید که پس از طی سه مرحله ارزیابی از میان آنها ۴۲ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و از این میان ۲۳ اثر متعلق به خواهران و ۱۹ اثر متعلق به برادران می‌باشد.

در ادامه این مراسم آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه مرتبه اجتهاد از مرتبه جهاد در راه خداوند بالاتر و سخت‌تر است، خاطرنشان کرد: طلاب برای مجتهد شدن باید سختی‌های زیادی را پشت سر بگذارند که یکی از آنها سخت درس خواندن و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ارائه اثر و مقاله علمی است تا به قله اجتهاد دست پیدا کنند.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره از دو فصلنامه تخصصی مفتاح الفقاهه با رویکرد مسائل حکومت و جامعه اسلامی رونمایی شد.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان آثار و مقالات ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha