سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام میرعلائی راد

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی(ع) استان خوزستان از برگزاری اختتامیه هفتمین دوره این جشنواره در روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴٠۱ خبر داد.

حجت الاسلام محمد میرعلائی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان از برگزاری اختتامیه ششمین و هفتمین دوره ی جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان خبر داد و اعلام کرد: اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴٠۱ ساعت ۹ صبح همراه با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان در ساختمان دارالقرآن کریم اداره تبلیغات اسلامی خوزستان، برگزار می شود.

وی به بیان توضیحاتی درباره جشنواره علامه حلی(ره) پرداخت و افزود: جشنواره علامه حلی یک جشنواره ملی در عرصه ی پژوهش است که توسط معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور برگزار می شود و هدف اصلی از برگزاری آن انگیزه سازی برای طلاب جوان برای ورود به عرصه ی پژوهش، ترویج روحیه تحقیق و پژوهش و گسترش مهارت های تحقیقی و پژوهشی است.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان افزود: مخاطب اصلی جشنواره طلاب پایه های یک تا ده و سالهای اول درس خارج است. همچنین دبیرخانه جشنواره بین حوزه های برادران و خواهران مشترک بوده و در استان و کشور به صورت مشترک برگزار می گردد.

حجت الاسلام میرعلایی ادامه داد: ابتدا فراخوان جشنواره اعلام می شود که معمولا از اسفند ماه فراخوان ثبت آثار شروع و تا تابستان سال بعد ادامه خواهد داشت، بعد از پایان مهلت ثبت آثار، فرایند ارزیابی و انتخاب آثار برتر شروع می شود که در سه مرحله ی اجمالی، تفصیلی شماره یک و تفصیلی شماره دو انجام می شود.

وی افزود: در فرایند ارزیابی اجمالی آثار ابتدا توسط مدارس علمیه مورد ارزیابی و پالایش اولیه قرار می گیرند که در این مرحله مدارس می توانند جشنواره علامه حلی(ره) مدرسه ای برگزار کرده و از آثار برگزیده و نفرات برتر تقدیر و تشکر کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: پس از طی مرحله ی مدرسه ای، آثاری که از طرف مدارس ارسال می شوند وارد دبیرخانه استانی شده و مورد بررسی تفصیلی شماره یک و دو قرار می گیرند که میانگین بررسی تفصیلی شماره یک و دو امتیاز علمی آثار را مشخص می کند و در این مرحله جشنواره علامه حلی(ره) به صورت استانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان به برکت زحمات دوستان در طول سالها و دوره های مختلف تا به حال هفت دوره جشنواره علامه حلی(ع) استانی برگزار شده که اختتامیه ششمین و هفتمین دوره ی این جشنواره هفته ی آینده برگزار و آثار برتر معرفی و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

دبیر جشنواره علامه حلی(ع) استان خوزستان بیان کرد: پس از مشخص شدن نفرات برتر استانی و تقدیر از انها این افراد به جشنواره علامه حلی(ع) کشوری معرفی می شوند تا آثار آنها مورد بررسی دبیرخانه ی جشنواره علامه حلی(ع) کشوری قرار گیرد که الحمدلله در دوره ها و سالیان گذشته هرساله تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان در جشنواره علامه حلی(ره) کشوری رتبه و مقام کسب کرده اند.

وی در پایان از تلاش های حجت الاسلام آریاخاکی، معاون پژوهش سابق حوزه علمیه خوزستان که طی سالهای گذشته زحمات زیادی برای برگزاری جشنواره علامه حلی(ع) کشیده اند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha