جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: اسلام هراسی راهبرد دائمی استکبار در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست صهیونیست جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه ماه رجب، بهار عبادت و تضرع است، اظهار داشت: به همین جهت ادعیه نقل شده از امام عصر(ع) در ماه رجب، بیشتر از سایر ماه‌های سال است.

وی افزود: مهم‌ترین مراقبت در رجب این است که انسان مراقب باشد مرتکب معصیت نشود، لذا همگان باید بر تهذیب نفس و ساختن باطن توجه داشته باشند.

خطیب جمعه حاجی آباد عنوان کرد: ارتباط گرفتن و صحبت کردن با یک نوجوان یا جوان با نوع حرف زدن با بزرگسال یا جاهل یا معاند تفاوت دارد، خداوند در آیه ۴ سوره ابراهیم می‌فرماید: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ...» از تعبیر (لیبین لهم) که پس از (بلسان قومه) آمده می‌فهمیم جهاد تبیین از مسیر توجه به زبان قوم بر می‌گردد.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: اگر چه توجه به لغت و گویش هر قوم، مصداق اول آن توجه به لسان قوم است، اما محدود به این مصداق نیست و لسان قوم یعنی توجه به فرهنگ، سن و محیط زندگی و شرایط مخاطب، لذا با جوان و نوجوان و دانشجو باید متناسب با فکر و ادبیات و زبان قابل فهم او صحبت کرد.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه اسلام هراسی راهبرد دائمی استکبار در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به سیاست صهیونیست جهانی شده است، اظهار داشت: در سال های اخیر و بویژه پس از رشد و بالندگی اسلام گرایی و به ویژه گفتمان مقاومت، اقدامات دشمنان در این عرصه بیشتر شده است.

امام جمعه حاجی آباد ابراز داشت: سران غرب در حالی از کلید واژه‌ تهی شده از معنای آزادی بیان استفاده می‌کنند که در این کشور حمایت از اسلام و مسلمانان و یا سوال درباره هولوکاست و یا زیر سوال بردن همجنس گرایی جرم تلقی شده و باشدید ترین برخوردها و محکومیت‌ها همراه است، حتی حذف پُست‌های اسلام گرایانه و تصاویر سرداران مقاومت در شبکه‌های مجازی نیز نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیان ادعایی است.

حجت‌الاسلام شریفی با تاکید بر اینکه جشن‌های دهه مبارک فجر باید با شکوه‌تر و کیفی‌تر برگزار شود، خاطرنشان کرد: دشمن یکی از اصلی‌ترین راهبردهای خود را دو رویکرد کتمان و تحریف در برابر عظمت واقعه انقلاب اسلامی قرار داده است، از این رو ذکر ایام الله و جهاد تبیین دو راهبرد مقابله در برابر دشمن می‌باشد.

وی تصریح کرد: دهه فجر از ایام الله است و از روزهای عادی نیست، بلکه روزی است که انسان دست خدا را می‌بیند، این روزهای با عظمت و مردان و زنان تاریخ ساز آن که از پیشران‌های مهم ایمانی و فرهنگی جامعه هستند را باید زنده نگه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha