جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ یکی از ائمه جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب است، گفت: همه کسانی که قلمی دارند در جهت بیان دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر دیّر، اظهار داشت: یکی از فرصت‌هایی که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده است، ماه رجب است.

امام جمعه بندر دیّر افزود: همه ادعیه‌ای که در ماه رجب سفارش به خواندن آنها شده، مضمون‌های امیدوار کننده دارند، در ماه رجب به خواندن ادعیه، روزه گرفتن، توسل به اهل بیت(ع) سفارش شده و باید در این ماه توسل عملی به اهل‌بیت(ع) داشته باشیم و از آن درس بگیریم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت گران‌بهای ماه رجب، گفت: استعفار زمینه‌ای برای توبه و ترک گناه و تزکیه افعال و رفتار ما است.

وی با تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده مرحومه اسدی از شهروندان دیری که اعضای وی را اهدا کردند، عنوان کرد: این اقدام ارزشمند باعث نجات جان تعدادی از هموطنان شد و باید این اقدام نوع دوستانه و انسانی در جامعه تکثیر شود و مردم برای نجات جان دیگران ایثارگری کنند.

امام جمعه دیّر بیان کرد: مبلغین و روحانیون در ماه رجب در ترویج فضایل امیرالمومنین(ع) و اهل‌بیت(ع) و تبیین سیره و روش حکمرانی امام علی(ع) و اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه در غدیر دارد، روشنگری کنند.

وی با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد امام راحل و همه شهدا به ویژه شهدای انقلاب خصوصا دو شهید انقلاب در شهرستان دیّر، خاطرنشان کرد: در این ایام باید یاد و نام حضرت امام(ره) بیش از همیشه زنده نگه داشته شود و افکار و اندیشه‌ها و سیره و روش حضرت امام(ره) و اندیشه‌های خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری را بیان کنیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: از پیروزی انقلاب و تداوم آن تا امروز شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم که باید یاد آنها در ایام الله دهه فجر زنده نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم همواره در فراز و نشیب‌های انقلاب در صحنه بوده‌اند و لذا مسئولان باید در ایام الله دهه فجر عملا قدردان مردم باشند.

امام جمعه دیّر خطاب به مسئولان، تصریح کرد: مردم در دهه فجر با گشایشی که در زندگی‌شان ایجاد می‌شود امیدوار خواهند شد.

وی با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، ابراز کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور باید شفاف سازی شود، دور اول سفر متوجه نشدیم اعتبارات شهرستان چه بود، مسئولان استان بگویند برای مردم چه در نظر گرفته‌اند، کلنگ زنی پتروشیمی خوب است و اشتغال زایی به همراه دارد اما آنچه در زندگی مردم ملموس باشد مانند مسئله کالای ته لنجی دنبال شود که البته باید در لایحه آن بازنگری شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: خواسته ما از نمایندگان ملت به ویژه استان این است که این لایحه کالای ته لنجی به گونه‌ای تصویب شود که به نفع مردم منطقه و استان باشد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب است، تأکید کرد: همه کسانی که قلمی دارند در جهت بیان دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.

امام جمعه دیّر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس نماز، گفت: همگان به برقراری رابطه میان نماز و جوانان کمک کنند.

وی با محکوم کردن اهانت کشورهای اروپایی به مقدسات و قرآن، ادامه داد: آتش زدن قرآن توسط این کشورها دل‌های همه مسلمانان را به درد آورد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: این همه دشمنی علیه ایران اسلامی و هجمه به مقدسات با هدف حمله به اسلام است و چون انقلاب ما احیاگر اسلام است، بیشتر هجمه‌ها علیه کشور ما است.

وی با بیان اینکه دشمن از دشمنی دست برنمی‌دارد و لذا ما باید در صحنه باشیم و بی‌تفاوت نباشیم، گفت: ما کسانی را که اهانت می کنند و حامیان آنها را هم محکوم کرده و در راهپیمایی بعد از نماز جمعه صدای خود را به گوش آنها خواهیم رساند، قرآن نور خدا است و با این توطئه‌ها و هتاکی‌ها روز به روز پرفروغ‌تر می‌شود و دشمن باید بداند آینده از آن اسلام است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید براینکه مدارس باید محل امن همراه با آرامش برای دانش آموزان باشد و امنیت اخلاقی حتما باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هرکس بخواهد امنیت روانی و ناموسی دانش آموزان ما را به خطر بیاندازد، قطعا با متخلف برخورد شده و زمینه‌ای برای فرصت طلبی فرصت طلبانه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha