پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر/ اختتامیه ششمین و هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: هدف گذاری ما در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، اولویت بخشی به مدارس علمیه است، چرا که این باور و اعتقاد را داریم که فعالیت اصلی در مدارس شکل می‌گیرد و وظیفه اصلی معاونت پژوهش خدمت کردن، تسهیل و هدایتگری فرایند پژوهشی مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام میرعلایی راد معاون پژوهش حوزه علمیه یکشنبه در اختتامیه ششمین و هفتمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان، اظهار داشت: در هر سال به صورت متوسط بیش از هزار اثر از مدارس علمیه خواهران و برادران استان به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان ارسال می‌شود که امسال در دوره هفتم برگزاری این جشنواره، تعداد ۱۱۴۶ اثر ثبت گردید که پس از طی سه مرحله ارزیابی از میان آنها ۴۲ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که از این میان ۲۳ اثر متعلق به خواهران و ۱۹ اثر متعلق به برادران بود.

وی افزود: در سال گذشته استان خوزستان با ۴ اثر برگزیده، توانست به رتبه چهارم جشنواره علامه حلی(ع) ملی دست پیدا کند که این مقام نشان دهنده جایگاه علمی طلاب جوان استان و بسیار حائز اهمیت است.

دبیر جشنواره علامه حلی(ع) استان خوزستان، گفت: در جشنواره علامه حلی بررسی مقالات سطح بندی بوده و شامل سطح ۱ تا ۴ می شود، پایان نامه‌ها در دو بخش سطح سه و چهار و کتاب شامل سطح یک و دو، سطح سه و سطح چهار می‌گردد و همچنین موضوعات آثار این جشنواره بسیار متنوع بوده و پهنه مختلف علوم حوزوی از قبیل ادبیات، فقه، اصول، کلام، تاریخ، منطق و علوم انسانی اسلامی را شامل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، اولویت بخشی به مدارس علمیه است، چرا که این باور و اعتقاد را داریم که فعالیت اصلی در مدارس شکل می‌گیرد و وظیفه اصلی معاونت پژوهش خدمت کردن، تسهیل و هدایتگری فرایند پژوهشی مدارس است، از این رو برنامه داریم حضور مستمر و مستقیمی در مدارس علمیه داشته باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: از سوی دیگر استان خوزستان دارای مشکلات و معضلات فراوانی بوده که تمام آنها قابلیت این را دارند که به یک مسئله علمی تبدیل شوند، از این رو در بخش هدایتگری، معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان آمادگی کامل دارد تا از طریق ارتباط با دبیرخانه، از طرح‌ها و مسئله‌های ملی و استانی حمایت نماید.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در عرصه مسائل پژوهشی جزء استان‌های ممتاز کشور بوده و از جایگاه بالایی برخوردار است که این امر بخاطر تلاش‌های شبانه روزی خدمت گزاران در سال‌های گذشته است، ولی باید فعالیت‌های پژوهشی تعمیق و کیفی سازی شود تا روند رو به رشد استان خوزستان تقویت گردد.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان خوزستان، در ادامه از برگزاری المپیاد پژوهشی شیخ اعظم انصاری در استان خوزستان خبر داد و گفت: این المپیاد پژوهشی برای اولین بار در کشور به صورت پژوهشی و در ۵ رشته ادبیات، فقه واصول، کلام و تاریخ، تفسیر و حدیث و منطقه و فلسفه در کشور برگزار شده است که ان‌شاءالله امروز از نفرات برتر این المپیاد نیز تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از تمام افرادی که در فرآیند این جشنواره‌ها از ابتدا تا به حال همیار و همفکر معاونت پژوهش بودند کمال تشکر را دارم و همچنین به صورت ویژه از حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان و حجت الاسلام آریاخاکی، دبیر سابق جشنواره علامه حلی(ره) خوزستان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha