دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
اختتامیه علامه حلی هرمزگان

حوزه / دبیر جشنواره علامه حلی(ره) در حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره خبر داد.

حجت الاسلام عباس خیراندیش معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان از برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) استان هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی روز سه شنبه ۱۸بهمن ماه ۱۴٠۱ ساعت ۹ صبح همراه با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس، برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) هرمزگان افزود: مخاطب اصلی جشنواره، طلاب پایه‌های یک تا ده و سال‌های اول درس خارج است، همچنین دبیرخانه جشنواره بین حوزه برادران و خواهران مشترک بوده و در استان و کشور به صورت مشترک برگزار می‌گردد.

وی افزود: از این رو برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) علاوه بر اینکه موجب افزایش رقابت علمی میان طلاب استان و رونق پژوهش محوری می‌شود، موجب شده تا همکاری و هم افزایی بین حوزه علمیه خواهران و برادران استان نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام خیراندیش ادامه داد: ابتدا فراخوان جشنواره اعلام می‌شود که معمولا از آذر ماه هم زمان با هفته پژوهش فراخوان ثبت آثار شروع و تا تابستان سال بعد ادامه خواهد داشت، بعد از پایان مهلت ثبت آثار، فرایند ارزیابی و انتخاب آثار برتر شروع می‌شود که در سه مرحله اجمالی، تفصیلی شماره یک و تفصیلی شماره دو انجام خواهد شد.

وی افزود: در فرایند ارزیابی اجمالی آثار ابتدا توسط دبیرخانه‌های مدرسه‌ای مورد ارزیابی و پالایش اولیه قرار می‌گیرند و از آثار برگزیده و نفرات برتر توسط مدیر و مسئولین مدرسه علمیه تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان هرمزگان در ادامه گفت: پس از طی مرحله مدرسه‌ای، آثاری که از طرف مدارس ارسال می‌شوند وارد دبیرخانه استانی شده و پس از اصالت سنجی، آثار مورد بررسی تفصیلی شماره یک و دو قرار می‌گیرند که میانگین بررسی تفصیلی شماره یک و دو، امتیاز علمی آثار را مشخص می‌کند و در این مرحله منتخبین استانی جشنواره اعلام و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان به برکت زحمات در طول سال‌ها و دوره‌های مختلف تا به حال پنج دوره جشنواره علامه حلی(ره) استانی برگزار شده که اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره هفته آینده برگزار و آثار برتر معرفی و به نفرات برتر جوایزی اهداء می‌شود.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان هرمزگان بیان کرد: پس از مشخص شدن نفرات برتر استانی و تقدیر از آنها این افراد به جشنواره علامه حلی(ره) کشوری معرفی می‌شوند تا آثار آنها مورد بررسی دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) کشوری قرار گیرد که الحمدلله در دوره‌ها و سالیان گذشته هرساله تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان در جشنواره علامه حلی(ره) کشوری رتبه و مقام کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام خیراندیش بیان کرد: یکی از نارسایی‌های بزرگی که در سطح استان هرمزگان به وفور دیده می‌شود، این است که مدارس علمیه استان متاسفانه از نظر امکانات آموزشی، کتابخانه و سایر زیرساخت‌های پژوهشی دچار ضعف و محرومیت جدی هستند، لذا باید تجهیز آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از تلاش و مجاهدت معاونین و رابطین پژوهش مدارس علمیه استان، طلاب و اساتید گرامی که با اقل امکانات در زمینه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی بصورت جهادی در زمینه جشنواره علامه حلی(ره) فعالیت نمودند و با کسب رتبه‌های اول کشوری در سیزدهمین دوره جشنواره و دوم کشوری در دوازدهمین دوره جشنواره کشوری علامه حلی(ره)، ما می‌توانیم را به منصه ظهور رساندند.

وی در پایان یادآور شد: در پنجمین دوره جشنواره استانی و چهاردهمین جشنواره کشوری طلاب خواهر و برادر استان هرمزگان ۱۲۳۳ اثر و اساتید نیز ۶۰ اثر را ثبت نمودند که پس از ارزیابی در دبیرخانه‌های مدرسه‌ای حوزه علمیه خواهران و برادران ۱۵۰ اثر از حوزه علمیه برادران و ۱۰۰ اثر از حوزه علمیه خواهران به مرحله استانی راه پیدا کردند که پس از اصالت سنجی و ارزیابی تفصیلی ۸۴ اثر برگزیده استانی شدند و از منتخبین تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha