یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام خیر اندیش

حوزه /دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) هرمزگان گفت: طلاب و اساتید حوزه هرمزگان در چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره) موفق به کسب رتبه های دوم تا سوم شدند.

حجت‌الاسلام عباس خیراندیش معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اعلام این خبر، گفت: در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره علامه حلی (ره)، استان هرمزگان موفق به کسب رتبه دوم دبیرخانه های برتر استانی شد .

وی افزود: با هدف تقویت روحیه پژوهش در بین طلاب خواهر و برادر، زمینه سازی شناسایی نخبگان و حمایت از آنان، تقویت نگارش آثار علمی، افزایش رقابت طلاب در عرصه های علمی، زمینه سازی گرایش طلاب به مباحث تخصصی، جهت دهی فعالیت های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی استان در پنجمین سال متوالی شروع به فعالیت نموده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: کمیت و کیفیت آثار ارائه شده در پنج دوره جشنواره حکایت از رشد کمی و کیفی قابل توجه در هر دو بخش خواهران و برادران دارد و همچنین با اضافه شدن بخش اساتید به این دوره از جشنواره شاهد کیفیت بهتر آثار بودیم.

حجت‌الاسلام خیراندیش ادامه داد: به امید خدا با انگیزه فوق العاده طلاب استان نسبت به تحقیق و پژوهش با هدف پاسخگویی به نیاز های جامعه و نظام اسلامی و فراهم نمودن زیرساخت آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه توسط مسئولین محترم هر ساله شاهد درخشش طلاب استان در عرصه های پژوهشی باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: طلاب استان علی رغم فقر امکانات پژوهشی و آموزشی که بر مدارس علمیه حاکم است، توانستند در دوازدهمین، سیزدهمین و چهاردهمین دوره جشنواره علامه حلی(رحمه الله علیه) حوزه های علمیه سراسر کشور رتبه های دوم، نخست و دوم کشوری دبیرخانه جشنواره را کسب نمایند.

دبیر پنجمین دوره جشنواره علامه حلی ( رحمةالله علیه) هرمزگان افزود: حاصل قلم به دست گرفتن طلاب جوان هرمزگانی ۱۲۳۳ اثر در قالب های کتاب- مقاله- تحقیق پایانی و پایان نامه شده است.

مجموع آثار برادران ۸۳۳ و خواهران ۳۸۹ اثر بوده است.

برادران۷۰۷ و خواهران۳۷۳ مقاله ارائه داده اند.

۱۶ کتاب توسط برادران و ۳ کتاب توسط خواهران تألیف یا ترجمه شد.

خواهران ۸ و برادران۹۵ تحقیق پایانی تولید کرده اند.

در تدوین پایان نامه سهم خواهران۵ و سهم برادران۱۵ اثر بوده است.

درصد پراکندگی آثار در گروه های علمی به ترتیب بیشترین سهم از این قرار است:

گروه اخلاق و تربیت: 3۵.۹۳ درصد؛

گروه علوم انسانی: ۲۲.۸۷ درصد؛

گروه تفسیر و علوم قرآنی: ۸.۶۸ درصد؛

گروه کلام: ۹.۷۳ درصد؛

گروه فقه و حقوق اسلامی: ۳.۶۵ درصد؛

گروه اصول فقه: ۵.۱۹ درصد؛

گروه تاریخ اسلام: ۳.۱۶ درصد؛

گروه ادبیات: ۴.۵۴ درصد؛

گروه علوم حدیث و درایه: ۱.۳۸ درصد.

گزارش روند بررسی آثار و فرایند دستیابی به نتایج نهایی

آثار ارائه شده به دبیرخانه استانی جشنواره، ابتدا در دبیرخانه های مدرسه ای مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند و ضمن تقدیر از آثار برتر در هر یک از دبیرخانه های مدرسه ای ۲۵۰اثر برگزیده آنها به دبیرخانه استانی ارسال شد.

آثار رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره، مجدداً وارد چرخه ارزیابی در سطحی بالاتر شدند و پس از اصالت سنجی و مشابه یابی ارزیابی تفصیلی اول و تفصیلی دوم آثار انجام شد و محصول تلاش و دقت نظر ارزیابان محترم به ضمیمه تایید شورای علمی جشنواره استان معرفی ۸۴اثر برتر استانی بوده است.

با برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی در دهه فجر ۱۴۰۱ با تقدیر از صاحبان۸۴ اثر برگزیده، آثار به دبیرخانه کشوری جشنواره علامه حلی(ره) ارسال گردید.

سهم برگزیدگان رقابت مدرسه ای از میان۲۵۰ اثر برگزیده دبیرخانه های مدرسه ای بر اساس قالب اثر عبارت است از:

۶۲مقاله(۳۰اثر از برادران ۳۲اثر از خواهران)- ۹پایان نامه(۸اثر از برادران ۱اثر از خواهران) ۸تحقیق پایانی(۷اثر از برادران ۱اثر از خواهران) ۵کتاب(۴اثر از برادران ۱اثر از خواهران)

آثار برگزیده به تفکیک جنسیت:

۱۶اثر از برادران طلبه و ۳ اثر از طلاب خواهر برگزیده رتبه۱ شدند.

۱۱اثر از برادران طلبه و ۹ اثر از طلاب خواهر برگزیده رتبه دو می باشند.

و از رتبه سه ۴۵اثر(۲۰ اثر از برادران و ۲۵ اثر از خواهران) برگزیده شدند.

دبیرخانه های مدرسه ای برتر

جشنواره استانی علامه حلی(ره) دومین سال متوالی به منظور قدردانی و ارج نهادن به همکاران فعال در مدارس علمیه، به انتخاب دبیرخانه های برگزیده مدرسه ای مبادرت ورزیده است. در این راستا مدارس علمیه امام جعفرصادق(علیه السلام) قشم- الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس- حضرت ولیعصر(عج)بندرعباس- نرجسیه رودان، به عنوان دبیرخانه های برتر مدرسه ای معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha