جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای تصریح کرد: اگر دفاع جبهه حق نبود اثری از کلیسا و مسجد باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای با حضور مدیران و مسئولان حوزه علمیه برادران و خواهران استان تهران، جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اساتید و طلاب استان تهران، صبح امروز در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

در این همایش که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تشکر از دست اندرکاران تشکیل و حضور افراد فرهیخته در این همایش بین المللی اظهار داشت: مقابله حق و باطل از بدو خلقت بوده و بحث دفاع و مقابله با باطل جزء تکالیف مومنین در تاریخ بوده است. این مسئله مهم از زمان خلقت انسان شروع شده است و جبهه حق و باطل همواره در مقابل یکدیگر صف آرایی داشته اند. بنابراین تا زمانی که باطل حمله ور است وجود دفاع از حق نیز وجود خواهد داشت.

وی با بیان فلسفه دفاع ادامه داد: دفاع در وهله نخست یک امر فطری است و احتیاج به ثابت کردن این مسئله نیست و در دستورات خداوند نیز به این مسئله اشاره و تاکید شده است. بر اساس آیات قرآن کریم خداوند خود را نخستین مدافع معرفی می‌کند. خداوند متعال به شدت از کفر و خیانت متنفر بوده و از کسانی که در برابر کفر و خیانت می‌ایستند، دفاع می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: خداوند در مورد افرادی که مورد ظلم واقع شده‌اند تکلیف دفاع را گوشزد می‌کند و دفاع را حق مسلم مظلومین بیان می کند. خداوند از مدافعین حق در برابر باطل دفاع می‌کند. در طول تاریخ همیشه افرادی که از حق دفاع می‌کنند مورد ستم واقع شده و خواهند شد. خداوند در قرآن کریم از این افراد دفاع کرده و اجازه دفاع را نیز صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دفاعی از سوی جبهه حق صورت نمی گرفت اثری از آثار حق از جمله کلیسا، مساجد و … باقی نمی‌ماند این آثار خود مبین وجود افرادی است که از حق دفاع می‌کنند.

 اندیشه های دفاعی امام خامنه ای بررسی شد | کبیریان: اگر دفاع جبهه حق نبود اثری از کلیسا و مسجد باقی نمی‌ماند

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با بیان شیوه های حمله جبهه باطل، ادامه داد: باطل با روش های گوناگون در طول تاریخ حمله ور شده است. در هر زمان دشمن به شکلی اقدام به فتنه و تهاجم کرده است، از این رو دفاع نیز باید متناسب با طراحی و نقشه دشمن باشد. در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی دشمن طرح‌ها و تهاجم‌های گوناگونی از جمله جنگ نظامی، جنگ نرم، کودتا و اغتشاش را علیه انقلاب و مردم طراحی و اجرا کرده است که با درایت رهبر معظم انقلاب شکست خورده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران اضافه کرد: مقابله باارزش‌ها اعم از مقدسات تا جلوه‌هایی از جنگ رسانه‌ای، القاء شبهات در زمینه اصول و اعتقادات از جمله تهاجم های جدید دشمن علیه ملت ایران به شمار می‌رود لذا این نوع از حمله ها و تهاجم‌ها، دفاع خاص خود را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با فتنه‌ها و جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین است، گفت: مقابله با جلوه‌های مختلف تهاجم دشمن با ابزار متناسب خود امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان تصریح کرد: برگزاری همایش‌هایی از این قبیل که بتوان در آن اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب را تبیین کرد بسیار ضرورت دارد. با اندیشه‌های دفاعی رهبر انقلاب می‌توان با تهاجم دشمن مقابله و مسیر حق را با روش ها و ابزار مناسب تبیین کرد.

خاطره ای از اشراف رهبر معظم انقلاب بر دفاع دریایی

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع هم در این همایش گفت: در این همایش می‌خواهیم از اندیشه‌های دفاعی کسی دفاع کنیم که از نظر علمی اعم از علم حوزوی، علم جدید و علم نظامی سر آمد هستند. خصوصیات فردی و اجتماعی رهبر انقلاب در خصوص کتاب و کتابخوانی، مباحث فلسفی و علوم متعدد احاطه بی نظیری دارند و در برخی نیز سرآمد در آن علم هستند.

 اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای بررسی شد | کبیریان: اگر دفاع جبهه حق نبود اثری از کلیسا و مسجد باقی نمی‌ماند

وی با بیان خاطره‌ای از امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: امیر ایرانی می گفت «بنده همواره خودم را در علوم دریا فرد برجسته‌ای می‌دیدم طوری که فکر می‌کردم کاملاً به علم دریا احاطه دارم، در خاطرم است که قرار بود یک زیر دریایی را به دریای سرخ و اقیانوس‌ها بفرستیم تا قدرت دریایی ایران را به نمایش بگذاریم بر همین اساس نزد مقام معظم رهبری رفتم و مسیر ترسیم شده حرکت زیر دریایی را برای معظم‌له تشریح کردم؛ ایشان بعد از سخنان من فرمودند «از این مسیر امکان ندارد بروید و باید از فلان مسیر حرکت کنید». بعد از بیان فرمانده کل قوا این مسأله را بررسی کردیم و متوجه شدیم ایشان درست می‌فرمایند».

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که سخن از دفاع می‌شود تنها دفاع نظامی نیست بلکه در همه عرصه‌ها اعم از دفاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و… مطرح می‌شود که رهبر معظم انقلاب در همه این زمینه‌ها حرف برای گفتن دارند. امروز سران اسرائیل به آمریکا اعلام می‌کنند و به توان دفاعی ما کاملاً اشراف دارند.

در این همایش تعدادی از محققین و پژوهشگران در زمینه های مختلف دفاعی به ارائه مقاله پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha